Sökning: "Third-party Single Sign On"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Third-party Single Sign On.

  1. 1. Characterizing the Third-Party Authentication Landscape : A Longitudinal Study of how Identity Providers are Used in Modern Websites

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Fredrik Josefsson Ågren; Oscar Järpehult; [2021]
    Nyckelord :Third Party Authentication; Authentication; Third-party Single Sign On; OpenID; OpenID connect; Oauth; TLS; Web Security; Identity Provider; Relying Party; IDP; RP; Longitudinal Analysis; Web Crawler; Selenium; Google; Facebook; Twitter; Apple;

    Sammanfattning : Third-party authentication services are becoming more common since it eases the login procedure by not forcing users to create a new login for every website thatuses authentication. Even though it simplifies the login procedure the users still have to be conscious about what data is being shared between the identity provider (IDP) and the relying party (RP). LÄS MER

  2. 2. Undersökning av webbsidors säkerhet vid användning avFacebook Login : Vidareutveckling och analys av OAuthGuard

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Alice Hedmark; [2019]
    Nyckelord :Web browser extensions; OpenID Connect; OIDC; OAuth2.0; Single Sign-On; SSO; Security; Facebook; Social login.; Webbläsartillägg; OpenID Connect; OIDC; OAuth 2.0; Single; Sign-On; SSO; Säkerhet; Facebook; Social login.;

    Sammanfattning : Single Sign-On (SSO) är en autentiseringsprocess som tillåter en utvecklare att delegera autentiseringsansvaret till en dedikerad tjänst. OAuth 2.0 är ett auktoriseringsramverk som ofta står som grund för ett autentiseringslager som i sin tur möjliggör SSO. LÄS MER

  3. 3. Google AdWords, sökordsannonsering och varumärkesanvändning inom EU

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Anna-Lena Tarring; [2014]
    Nyckelord :Trade marks; Varumärkesrätt; EU-rätt; Intellectual property; Immaterialrätt; Sökordsannonsering; Keyword advertising; Google AdWords; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Det råder ingen tvekan om att internet idag uppfattas som en del av vår vardag och att det utgör ett nödvändigt verktyg för att få tillgång till information, såväl av kommersiell som privat natur. I takt med den tekniska utvecklingen och den ökade tillgängligheten som internet medför ökar även konkurrensen i informationsflödet, vilket marknaden har behövt anpassa sig till. LÄS MER