Sökning: "Turbulent"
Visar resultat 1 - 5 av 496 uppsatser innehållade ordet Turbulent.
1. Hur samverkar varumärkesaktivism och kriskommunikation? : En kvalitativ studie av hur varumärkesaktivism och kriskommunikation kan samverka för att upprätthålla trovärdighet i händelse av kris
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Varumärkesaktivism är en allt mer uppmärksammad marknadsföringsstrategi som har utvecklats till följd av en turbulent och polariserad samtid med globala, regionala och lokala utmaningar. Den har gett upphov till sociopolitiska diskussioner och ökade krav från konsumenter gentemot företag. LÄS MER
2. Leading the Change - Digital Leaders Facilitating MNEs’ Investment Behaviour
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : In our ever-changing world guided by technological advancements and data-driven disruptions, enterprises need adaptation and development strategies to stay competitive. Digital transformation (DT) has great potential to help organisations maintain their market position in these turbulent times. LÄS MER
3. Exploring Responsible Innovation through a Gender Lens: A Comparative Case Study of Male and Female Leadership in Business
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : During increasinly turbulent times, both in markets, society and the environment, the need for responsibility is high. Striving towards the desired outcomes and avoiding the undesired ones for innovations becomes crucial, especially since the stakes are high due to globalization and complex ecosystems. LÄS MER
4. From the Alps to the Baltic Sea : Waldensian News in the Swedish Newspapers (1686-1690)
Master-uppsats, Uppsala universitet/Historiska institutionenSammanfattning : This thesis addresses four years of the turbulent history regarding a small Italian Reformed group, better known as Waldensians, that lived in the duchy of Savoy (or Italian Piedmont). It will focus on how the Swedish press presented their issues to the Swedish readership in the years 1686-1690. LÄS MER
5. Kvinna och företagsägare : En narrativ studie om karriärmöjligheter och utmaningar
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : Det finns en ojämn fördelning företagsägare i Sverige där andelen är 70% män och 30% kvinnor. Syftet med denna studie är att få en ökad förståelse för kvinnor som är företagsägare. LÄS MER