Sökning: "Unsatisfied Women"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Unsatisfied Women.

  1. 6. Ungdomars inställning till sex- och samlevnadsundervisning : Sex- och samlevnadsundervisning med ett salutogent perspektiv och ungdomars sexuella och reproduktiva hälsa

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Vårdvetenskap

    Författare :Hanna Krus Emanuelsson; Anna Hugosson; [2013]
    Nyckelord :sex; hälsa; empowerment; relationship; education; adolescent; attitude; knowledge; health; samlevnad; undervisning; ungdomar; inställning; kunskap;

    Sammanfattning : Sex och samlevnad är ett mångfacetterat ämne som ska ge biologiska, sociala och etiska aspekter på samlevnad. Under de senaste 100 åren har synen på sex och sexualitet ändrats från att ha varit ett mer eller mindre tabubelagt ämne till att idag i mångas ögon vara överexploaterat. LÄS MER

  2. 7. Medlemsundersökning SÖDRA Skog

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/School for Forest Management

    Författare :Anna Torstensson; [2009]
    Nyckelord :Medlem; Södra; Undersökning;

    Sammanfattning : This report is prepared in cooperation with Södra, Norra Halland SBO. The survey gives the members an opportunity to influence the services and also gives the staff at Södra a hint of the member’s demands.Södra is the largest co-operative forest company in Sweden with over 50 000 members and is divided into 31 areas. LÄS MER

  3. 8. Vän eller fiende : hur konsumenten uppfattar modeannonser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Maria Lyngåker; Emma-li Säfström; [2008]
    Nyckelord :marketing communication; fashion ads; consumers perception; marknadskommunikation; modeannonser; konsumenters uppfattning;

    Sammanfattning : In advertising, the target has traditionally been aimed towards the product’s advantages.Today the trend is that the advertisers want to create a restless and unsatisfied consumer. Theconsumer on her part is not trying to achieve a goal with her consumption, but experiences theconsumption itself as a goal. LÄS MER