Sökning: "inställning"

Visar resultat 1 - 5 av 6172 uppsatser innehållade ordet inställning.

  1. 1. RIKTAD REKLAM – JA TACK - En kvalitativ intervjustudie om hur Generation Z använder reklam på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emmy Björkman; Emmy Simpson; [2022-02-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Instagram; reklam; Generation Z; riktad marknadsföring; personaliserade annonser; influencer marketing; digital natives; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka och få en ökad förståelse för Generation Z’s användande av reklam på Instagram Teori: Uses and Gratifications Metod: Kvalitativ respondentintervju Material: Samtalsintervjuer med åtta respondenter mellan 18 till 25 år Resultat: Resultatet visar att respondenterna överlag upplever reklamen på Instagram som något positivt. De använder reklamen genom att klicka vidare på annonser, samt spara och skicka vidare dem, främst för att göra så bra och genomtänkta köp som möjligt, bli inspirerade av produkter och se nyheter. LÄS MER

  2. 2. Folkets försvar? - En undersökning om vad som påverkar medborgarnas stöd för försvaret

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Morgan Petersson; [2022-01-20]
    Nyckelord :Försvaret; stöd; förtroende; myndighet; Försvarsmakten;

    Sammanfattning : Sedan mitten på 1990-talet har förtroendet för försvaret sjunkit bland den svenska befolkningen, från en positiv förtroendebalans på 26 procent 1994 till 1 procent negativ balans 2011. Syftet med undersökningen är att försöka identifiera faktorer som påverkar nivån på stödet för det svenska försvaret. LÄS MER

  3. 3. Filmanvändning inom historieundervisning i gymnasiet: upplevelser från båda sidor av klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Joan Cornejo Svensson; [2022]
    Nyckelord :Historia; Avsikter; Filmanvändning; Historiebruk; Historiemedvetande; Historieundervisning; Övergripande mål; Historiekultur; Film; Gymnasieskolan;

    Sammanfattning : Den här studien analyserar historielärares avsikter med att använda film i sin undervisning i gymnasieskolan. Syftet är att undersöka lärarnas deklarerade avsikter och jämföra dem med historieämnets övergripande mål samt elevernas respons till filmanvändning i klassrummet. LÄS MER

  4. 4. COVID-19, upplevd oro ochmyndighetsförtroende: : En kvantitativ studie bland unga vuxna 18-25 år.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)

    Författare :Shin Edman; [2022]
    Nyckelord :COVID-19; GOVERNMENT TRUST; RISK COMMUNICATION; WORRY; YOUNG ADULTS;

    Sammanfattning : Bakgrund: Unga vuxna är en målgrupp som inte främst tillhör en riskgrupp för allvarliga konsekvenser av COVID-19 gällande sjuklighet och dödlighet. Den globala pandemin kan ha fler konsekvenser på hälsan, där unga vuxna kan ses som en sårbar grupp. LÄS MER

  5. 5. IS THE FUTURE OF BEAUTY PERSONALIZED? : CASE STUDY FOR MICROBIOME SKINCARE BRAND SKINOME

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Santa Daniela Kanaska; [2022]
    Nyckelord :personalization; beauty tech; Artificial Intelligence; Recommender systems; AI ethics; data security; teknik för personliga hudvårdsråd; skönhetsteknik; Artificiell Intelligens; Rekommendationssystem; AI-etik; datasäkerhet;

    Sammanfattning : The researcher takes a user-centric empirical approach to estimate different consumer group participant views on the personalization technology adoption within the skincare industry. In addition, the study aims to highlight the main identified opportunities and concerns that users associate with the personalized technology solutions within the industry, such as skincare and product quizzes, in-depth questionnaires, smart skin analysis tools, and others. LÄS MER