Sökning: "Ur och skur"
Visar resultat 31 - 35 av 93 uppsatser innehållade orden Ur och skur.
31. "Att finnas till i ur och skur" : En studie om familjehemssekreterares upplevelser och föreställningar om avbrott i familjehemsplaceringar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The aim of this study was to examine family home social workers experience and conception of unplanned as well as planned disruptions in family foster care. We also wanted to investigate the main reasons of disruption identified by family home social workers, and how they are managed. LÄS MER
32. Pedagogers uppfattningar om utevistelsen : En komparativ studie av I Ur och Skur-förskolor och förskolor med uttalad utomhusprofil
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
33. Matematik i utemiljö : En komparativ studie med fokus på matematik i Ur och Skur förskolor
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : The purpose of this essay is to find out how pre-schools teachers use mathematics in the outdoors to promote and develop children's learning. The essay also focus on similarities and differences between pre-school teachers and their ways of integrating mathematics in the outdoor environment. LÄS MER
34. Utomhuspedagogik : Barns uppfattningar om att gå på en uteförskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Med bland annat Anders Szczepanskis avhandling Handlingsburen kunskap som bakgrund är mitt syfte att undersöka hur barn uppfattar sin uteförskola. För att nå studiens syfte och få svar på och dess frågeställningar har jag valt att studera olika forskningsrapporter av huvudsakligen Anders Sczepanskij som är en av de främsta forskarna inom utomhuspedagogik. LÄS MER
35. Små barns lärande i skogsmiljö : En kvalitativ studie om hur pedagogerna inom I ur och skur arbetar med de yngsta barnens lärande i skogen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of the survey was to find out how early childhood teachers work with the curriculum of I Ur och Skur with children between 1-3 years in the forest and how such educators are using the outdoor pedagogy in the forest environment in preschool. In order to answer the study's aim and objectives interviews were performed with six teachers in I Ur och Skur kindergartens. LÄS MER