Sökning: "Ur och skur"
Visar resultat 36 - 40 av 93 uppsatser innehållade orden Ur och skur.
36. Materialets betydelse i en I ur och skur förskola. "Vi har en spindelkrabba i skogen!".
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka hur barn i en I ur och skur förskola använder sig avnaturmaterialet i sina lekar. Vi har valt att studera barn i en utomhusförskola som har profilenI ur och skur. Verksamheten använder sig av naturen som barnens lekrum, där de får användasig av naturmaterialet som deras leksaker och lekredskap. LÄS MER
37. Frisk luft och smuts under naglarna : En enkätundersökning om varför föräldrar väljer en förskola med inriktningen I ur och skur
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : Syftet med min studie är att undersöka varför föräldrar väljer att ha sitt barn på en I ur och skur-förskola. Är det föräldrarnas eget intresse eller värderingar som påverkar valet? I litteraturen framkommer det att den vanligaste orsaken till val av förskola är att förskolan ligger nära hemmet. LÄS MER
38. Det finns väl bara fördelar med att vara ute, eller? : Pedagogers uppfattningar om utomhuspedagogik i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
39. Möten mellan pedagoger och förskolebarn i utomhusmiljö : En observation av pedagogik i naturnära miljö
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : I denna undersökning har vi försökt ta reda på hur pedagoger tillvaratar barns intressen i utomhusmiljö. Även platsens betydelse i samband med utomhuspedagogik har diskuterats. Syftet med undersökningen var att studera vad barn intresserar sig för utomhus och hur pedagoger bemöter och tillvaratar detta. LÄS MER
40. Geometri i förskolan : En studie av Reggio Emilia, Montessori och I Ur och Skur
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematikdidaktik (MD)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka olika pedagogiska inriktningars arbete med momentet geometri, för att få en inblick i vilket arbetsätt de har med former, rumsuppfattning och mätning som här representerar begreppet geometri. Studien beskriver de olika inriktningarnas kunskapssyn och arbetssätt som framkommit genom intervjuer av pedagoger inom Reggio Emilia, Montessori och I Ur och Skur. LÄS MER