Sökning: "Users’ Privacy Concerns"

Visar resultat 16 - 20 av 109 uppsatser innehållade orden Users’ Privacy Concerns.

  1. 16. Smart Home Protocols : User perception and experiences

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Mattias Lagervall; [2023]
    Nyckelord :Protocols; Smart Home; Internet of Things; IoT; Devices; User Perception; Thematic Analysis; UTAUT2;

    Sammanfattning : Technology is developing at a rapid pace. With this, Internet of Things (IoT) and smart homes are being used by more and more people every day. The amount of network protocols that is being used in relation to smart homes are many and they come with different features and challenges. LÄS MER

  2. 17. User concerns about ethical issues related to recommender systems in social media

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Nik Norman; [2023]
    Nyckelord :Recommender Systems; Artificial Intelligence AI ; Social Media; Privacy; Polarization; Society;

    Sammanfattning : Popular social media platforms use recommender systems (RS) to improve users’ experience. However, these systems pose potential issues including political polarization and fake news spread. LÄS MER

  3. 18. Din integritet är priset du betalar för att dela dina personuppgifter : En kvalitativ studie om hur konsumenter ser på fördelar och risker kopplat till insamling av personuppgifter i marknadsföringssyfte.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Malin Lindfors; Matilda von Reis; [2023]
    Nyckelord :cookies; personal data; privacy concerns; kakor; marknadsföring; personuppgifter; integritet; datainsamling; delning av personuppgifter;

    Sammanfattning : Individualised online marketing requires taking a stand regarding legal laws and user privacy. Although laws and regulations have arisen to strengthen individuals' rights to privacy and data control, the subject is still perceived as complex. LÄS MER

  4. 19. Understanding Informational Privacy Through User Interfaces in Web Applications

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Annalisa Spence; Mimmi Svensson; [2023]
    Nyckelord :Privacy; Information; Interface Design; Web Applications; Communication Privacy Management; Protection Motivation Theory; Integrity; HCI; Privacy Concerns; Quantitative;

    Sammanfattning : This paper critically examines users' perceptions of privacy and security in web applications,emphasizing interface design. Drawing on both quantitative and qualitative data grounded inCPM and PMT theories, our research addresses Internet users' concerns regarding onlineprivacy and security. LÄS MER

  5. 20. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Andrew Moro; Tania Duru; [2023]
    Nyckelord :Data collection; personal integrity; personal data; consumer trust; consumption behavior; personalisation; terms of use; Datainsamling; personlig integritet; personuppgifter; konsumentförtroende; konsumtionsbeteenden; personalisering; användarvillkor;

    Sammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER