Sökning: "Users’ Privacy Concerns"
Visar resultat 16 - 20 av 109 uppsatser innehållade orden Users’ Privacy Concerns.
16. Smart Home Protocols : User perception and experiences
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Technology is developing at a rapid pace. With this, Internet of Things (IoT) and smart homes are being used by more and more people every day. The amount of network protocols that is being used in relation to smart homes are many and they come with different features and challenges. LÄS MER
17. User concerns about ethical issues related to recommender systems in social media
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Popular social media platforms use recommender systems (RS) to improve users’ experience. However, these systems pose potential issues including political polarization and fake news spread. LÄS MER
18. Din integritet är priset du betalar för att dela dina personuppgifter : En kvalitativ studie om hur konsumenter ser på fördelar och risker kopplat till insamling av personuppgifter i marknadsföringssyfte.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Individualised online marketing requires taking a stand regarding legal laws and user privacy. Although laws and regulations have arisen to strengthen individuals' rights to privacy and data control, the subject is still perceived as complex. LÄS MER
19. Understanding Informational Privacy Through User Interfaces in Web Applications
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : This paper critically examines users' perceptions of privacy and security in web applications,emphasizing interface design. Drawing on both quantitative and qualitative data grounded inCPM and PMT theories, our research addresses Internet users' concerns regarding onlineprivacy and security. LÄS MER
20. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER