Sökning: "Utvecklingssamtal i förskolan"
Visar resultat 26 - 30 av 75 uppsatser innehållade orden Utvecklingssamtal i förskolan.
26. ”Att bedöma utan att döma, att utvärdera utan att värdera – kan vi, ska vi, vill vi det?” : En studie om bedömningens roll i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka bedömningens roll i förskolan. Idag växer barn upp i ett granskningssamhälle där de ständigt dokumenteras och bedöms, inte ens i förskolan är barnen fria granskningar. Detta går emot förskolans läroplan som menar att bedömningar ska fokusera på verksamheten och inte på enskilda barn. LÄS MER
27. Föräldrars perspektiv på samverkan och samverkansformer i förskolan
M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med vår undersökning var att utforska föräldrars perspektiv på samverkan och samverkansformer i förskolan. Vi har genomfört en kvantitativ undersökning med kvalitativa inslag. Urvalet består av 32 föräldrar från en förskoleenhet med fyra avdelningar. LÄS MER
28. Kommunikation och bemötande : Föräldrars upplevelse av utvecklingssamtal i förskolan
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)Sammanfattning : Abstrakt Studien har sitt fokus på föräldrars upplevelse av kommunikation och bemötande i förskolans utvecklingssamtal. Genom att ta del av hur föräldrar uttrycker sig på olika internetsidor har det visat sig att utvecklingssamtal upplevs mycket olika av föräldrarna. LÄS MER
29. Utvecklingssamtal ett svårtolkat uppdrag : -en intervjustudie om förskollärares erfarenheter av utvecklingssamtal i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka förskollärares erfarenheter av utvecklingssamtal i förskolan. Vi vill därmed att studien ska bidra med kunskap om hur förskollärare tänker om genomförandet av dessa samtal i förskolan. LÄS MER
30. Utvecklingssamtal i förskolan : ur ett föräldraperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie syftar till att belysa föräldrars erfarenheter, föreställningar och förväntningar på utvecklingssamtalet samt vilket inflytande de anser sig ha över och genom utvecklingssamtalet. För att besvara dessa frågor har jag använt mig av fem stycken kvalitativa intervjuer med föräldrar vilkas erfarenheter kan härledas utifrån ett flertal utvecklingssamtal från flera olika förskolor/dagbarnvårdare. LÄS MER