Sökning: "Vad händer efter VAD"

Visar resultat 1 - 5 av 486 uppsatser innehållade orden Vad händer efter VAD.

  1. 1. Optical Communication using Nanowires and Molecular Memory Systems

    Master-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Synkrotronljusfysik

    Författare :Thomas Kjellberg Jensen; [2024]
    Nyckelord :neuromorphic computing; nanowire; molecular dye; DASA photoswitch; OBIC; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : Neuromorphic computational networks, inspired by biological neural networks, provide a possible way of lowering computational energy cost, while at the same time allowing for much more sophisticated devices capable of real-time inferences and learning. Since simulating artificial neural networks on conventional computers is particularly inefficient, the development of neuromorphic devices is strongly motivated as the reliance on AI-models increases. LÄS MER

  2. 2. Från idé till färdig saga på tjugo minuter : En studie av AI-genererad barnlitteratur i podcasten "Magiska godnattsagor"

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Sabina Larsson; [2024]
    Nyckelord :Magiska godnattsagor; litteratursociologi; artificiell intelligens; barnlitteratur; saga.;

    Sammanfattning : Många har åsikter kring AI och litteratur men vad är det som faktiskt händer i en litterär skapandeprocess där AI-verktyg används? Detta är en uppsats som undersöker de barnlitterära AI-sagorna i podcasten ”Magiska godnattsagor”. Syftet är att beskriva och förstå AI-sagorna som fenomen och hur historien i Den magiska pinnen formas från idé till färdig saga genom det kollektiva skapandet mellan barns idéer, AI som genererar texten och redigeringen av podcastens vuxna producenter. LÄS MER

  3. 3. Hur samverkar varumärkesaktivism och kriskommunikation? : En kvalitativ studie av hur varumärkesaktivism och kriskommunikation kan samverka för att upprätthålla trovärdighet i händelse av kris

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Wilma Nordin; Philip Urtel Carlbom; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesaktivism; kommunikation; kris; kriskommunikation; trovärdighet;

    Sammanfattning : Varumärkesaktivism är en allt mer uppmärksammad marknadsföringsstrategi som har utvecklats till följd av en turbulent och polariserad samtid med globala, regionala och lokala utmaningar. Den har gett upphov till sociopolitiska diskussioner och ökade krav från konsumenter gentemot företag. LÄS MER

  4. 4. Patienters upplevelser av vårdande tid på akutmottagning : En systematisk och integrativ litteraturstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Linn Hansson; Elina Hoffner; [2024]
    Nyckelord :vårdande tid; akutmottagning; patient; upplevelser; vistelsetid; akutsjuksköterska; systematiskt integrativ litteraturstudie;

    Sammanfattning : Akutmottagningen är den verksamhet inom hälso- och sjukvården som har öppet dygnet runt, årets alla dagar och som behandlar patienter som söker vård då de upplever akut ohälsa vilket kan bero på symtom, skador eller andra besvär. Akutsjuksköterskan ska identifiera akuta hälsotillstånd, prioritera vårdinsatser och sträva efter att snabbt inleda behandling. LÄS MER

  5. 5. Andrahandsresan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarirat Suksing; Miriam Taki; Filippa Rensfelt; [2024]
    Nyckelord :Kundresa; hållbarhet; CSR; second-hand; köpprocess och medvetet konsumtionsbeteende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka kundresan på andrahandsmarknaden, där utbudet på hyllan i förväg är oklart för konsumenten. Var börjar den, hur går den till och vad händer efter ett köp av ett plagg - det ska denna studie undersöka. LÄS MER