Sökning: "Viagra"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Viagra.
1. GO HARD OR GO HOME – THE CASE OF VIAGRA
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. Som ett rovdjur utan tänder - Unga mäns reflektioner kring erektionsproblem
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Beskrivningar av erektionsproblem går att återfinna långt tillbaka genom människans historia och brukar idag beskrivas som ett av de vanligast förekommande sexuella problemen. Erektionsproblem som företeelse hos gruppen unga män har på senare år lyfts i media främst relaterat till rapporter om ökad användning av potensmedel hos unga män, och genom debatter om erektionsproblem som potentiell konsekvens av pornografianvändning. LÄS MER
3. Means for Serendipitous Discovery in the Innovation Process. How organizations can harness serendipity through idea management system
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : “While serendipity is generally considered a spark for innovation and new knowledge, the triggers for serendipity appear infinite and consequently information systems' support for serendipity has been difficult to realize.” (Mccay-Peet, 2013) UK Research Council funds a project of 1,87 million Pounds aimed at understanding the role that serendipity plays in research and innovation in the digital economy. LÄS MER
4. Vilka problem finns det med förfalskade läkemedel?
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)Sammanfattning : Världsmarknaden för läkemedlen beräknades år 2011 till 900 miljarder US$ enligt IMS-health. Marknaden för illegala läkemedel uppskattas vara värd mellan 75-200 miljarder dollar. I Sverige uppskattas den illegala läkemedelsmarknaden till motsvarande ≤0,5 %. LÄS MER
5. Spam as an Advertising Tool : Possibilities in drawing people’s attention using carefully thought-out and aimed at the right market spam advertisement
Master-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : It has been considered that spam is one of the worst advertising tools in the Internet because of wide range of porno, Viagra, luxury brands’ replicas and other unwanted mailings all over the world; nevertheless, a lot of companies continue to use this tool for products’ or services’ introduction to their potential clients and partners. According to the author’s personal four-year-experience in marketing field, the mostly asked question by companies is how to advertise the product or service to new potential partners or clients using spam without losing the reputation of the company. LÄS MER