Sökning: "attitude and perception"

Visar resultat 1 - 5 av 627 uppsatser innehållade orden attitude and perception.

  1. 1. Rekryterad av AI: En analys av arbetssökandes uppfattning och attityd

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Maja Hedin; Fanny Hjorth; [2024]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; rekrytering; attityd; Artificial intelligence; recruitment; attitude; Science General;

    Sammanfattning : Recruitment conducted with the assistance of artificial intelligence is becoming increasingly common with the advancement of technology. Currently, AI can draft job advertisements, review resumes, automate interviews, and make decisions. LÄS MER

  2. 2. Digitala verktyg i idrott och hälsa : En kvalitativ studie kring lärarnas använding av digitala verktyg i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :John Wahlund; [2024]
    Nyckelord :Digitala verktyg; motivation; undervisning;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate the high school teacher perception and experience of digital tools in the subject physical education. The research questions focudes on the digital competence of the teachers, their motivation to use digital tools in physical eduacation, and the advantages and disadvantages of using digital tools in teaching. LÄS MER

  3. 3. Patienters upplevelser av omvårdnad vid HIV : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskap

    Författare :Celina Lidback; Linn Lassander; [2024]
    Nyckelord :HIV; Patients; Nurses; Nursing care; HIV; Patienter; Sjuksköterskor; Omvårdnad;

    Sammanfattning : Bakgrund: Globalt lever cirka 37 miljoner människor med HIV, varav cirka 7000 av dessa finns i Sverige. HIV är mest framträdande i de södra delarna av den afrikanska kontinenten, men smittspridningen har under senare år sjunkit drastiskt. LÄS MER

  4. 4. In video assistant referee we trust? A quantitative study of Swedish football supporters' perception of VAR and attitude towards implementing VAR

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Klara Lundquist; Yusra Ali; [2024]
    Nyckelord :Swedish football; Sports marketing; Video assistant referee; Decision-aid technology;

    Sammanfattning : In 2016, the International Football Association Board (IFAB) approved the use of Video Assistant Referee (VAR) in football. In recent years, an ongoing debate has unfolded in Sweden regarding the potential implementation of VAR in Allsvenskan. LÄS MER

  5. 5. Bakom kulisserna av konsumtion: En kvalitativ undersökning om produktplaceringar i tv-serien Emily in Paris och unga vuxnas varumärkesuppfattning.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hilla Abrahamson; Camilo Carlsson Ramirez; Amanda Wiklund; [2024]
    Nyckelord :Produktplacering; tv-serie; semiotik; marknadsföring; stealth marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine how young adults perceive product placements in the tv show Emily in Paris. The ambition is to achieve a greater understanding of how consumer purchase intention is influenced by product placements, as well as the impact of product placements on consumers' attitudes and awareness towards brands. LÄS MER