Sökning: "Victor Torstensson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Victor Torstensson.

  1. 1. Att skapa känslan av sammanhang genom relationer på distans Ur ett ledarskapsperspektiv : En studie om ledarskap, känsla av sammanhang och distansarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Viktor Åkerlund; Victor Torstensson; [2022]
    Nyckelord :LMX; SOC; distance leadership; LMX; KASAM; distansledarskap;

    Sammanfattning : The writers have examined how leaders relate to leadership at a distance and throughrelationships with their employees create a sense of coherence. Leaders refer to people whocurrently work in a leading role such as employer, manager or who have tasks whereleadership is a central part. LÄS MER

  2. 2. Development of a conceptual sustainability assessment framework : A sustainability assessment of autonomous vehicles

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Philip Torstensson; Victor Goch; [2019]
    Nyckelord :Sustainability; Assessment; Conceptual Framework; Scenario Planning; Segmentation; Evaluation Theory; Autonomous Vehicles;

    Sammanfattning : Today’s sustainability assessment frameworks are no longer applicable when evaluating the newautomotive vehicles. Therefore, the need for suitable automotive evaluation frameworks increasesas companies and scientists are trying to predict the important sustainability characteristics oftomorrows car and how it will affect our societies. LÄS MER

  3. 3. Konkurrensfördelar på telekommarknaden - En fallstudie av en svensk mobiloperatör

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joanna Elinor Scherrer; Sofie Thörnblad; Oskar Bill; [2013]
    Nyckelord :nätverkseffekter; Positioneringsstrategi; kontaktnät; telekomoperatör och konkurrensfördelar. Positioning strategy; network effects; contact network; telecom operator and competitive advantage.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Genom studien ämnade vi beskriva och analysera huruvida Tele2s konkurrensfördelar kunde förklaras av de bakomliggande faktorerna positioneringsstrategi, nätverkseffekter och kontaktnät. Metod: Studien hade en kvalitativ undersökningsdesign i form av en deskriptiv fallstudie och fallföretaget var mobiloperatören Tele2. LÄS MER