Sökning: "Villkor för kollektivt lärande"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Villkor för kollektivt lärande.

  1. 1. The Kayamandi Children’s Possibilities and Conditions for Digital Learning : An Ethnographic Minor Field Study Investigating the Digital Learning and Edtech Opportunities for the Primary School Children Living in a South African Township

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lovisa Vitus; [2022]
    Nyckelord :Digital learning; digitalisation; digital literacy; edtech; technology adoption; social stratification; Digitalt lärande; digitalisering; digital kompetens; edtech; teknikantagande; social stratifiering;

    Sammanfattning : The educational system is going through a rapid shift towards digital learning, a phenomenon happening all over the world. This thesis examines the possibilities and conditions for digital learning amongst primary school children living in the township Kayamandi in Stellenbosch, South Africa. LÄS MER

  2. 2. Ett hälsopedagogiskt perspektiv på ett hållbart arbetsliv : - Förvaltningschefers uppfattningar om pedagogiska villkor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Ellen Karlsson; Fanny Andersson; Annika Borg; [2019]
    Nyckelord :Förvaltningschefer; hälsofrämjande ledarskap; hälsomedvetenhet; känsla av sammanhang; lärande; politiskt styrd organisation;

    Sammanfattning : Människan tillbringar större delen av sin vakna tid på arbetsplatsen, det är även på den arenan som hälsa och välbefinnande påverkas mest. Ledarens uppgift inom en politisk styrd organisation kräver både effektivitet och lärande, de måste därigenom besitta kunskaper om hur hälsa främjas på arbetsplatsen samt hur resurserna kan användas i arbetet för att nå målen. LÄS MER

  3. 3. Arbetsplatsmöten : En möjlig arena för kollektivt lärande

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Johanna Näyhä; Sara Åleberg; [2019]
    Nyckelord :Kollektivt lärande; Samspel; Arbetsplatsmöten; Villkor för kollektivt lärande;

    Sammanfattning : Organisationer försöker finna effektiva former för att bedriva möten men fortfarande upplever många medarbetare att möten kan kännas betydelselösa och ta upp tid från viktigare arbetsuppgifter. Detta kan bero på att organisationer vill bedriva möten som är effektiva men samtidigt bidra till verksamhetsutveckling. LÄS MER

  4. 4. Vägen till ett kollektivt lärande : en studie om organiserande inom ett team i Samordningsförbundet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Sara-Maria Dahlström; Monika Andersson; [2016]
    Nyckelord :Kollektivt lärande; organisering; nätverk; team; offentlig verksamhet;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att bidra med kunskap om hur ett kollektivt lärande skapas inom ett team och hur detta lärande kan bli till ett mervärde för hela organisationen. Våra tre frågeställningar är: Hur skapas det kollektiva lärandet inom ett team? Vilka faktorer påverkar interaktionen och kommunikationen inom ett team? samt Hur kan ett team ta tillvara den kollektiva kompetens som skapas i teamet och omvandla det till ett mervärde för hela organisationen? För att få svar på våra frågeställningar har vi genomfört intervjuer med samverkanskoordinatorer inom ett team i Samordningsförbundet. LÄS MER

  5. 5. Vilka kan ta del av lärandet? : En studie av villkor för kollektivt lärande på en vårdmottagning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Anna Styf; [2014]
    Nyckelord :Kollektivt lärande; lärande i sjukvården; organisationspedagogik;

    Sammanfattning : Detta examensarbete syftar till att undersöka villkoren för kollektivt lärande mellan olika per-sonalgrupper på en vårdmottagning, utifrån frågeställningarna; Hur upplevlevs atmosfären på mottagningen?; Hur organiseras det vardagliga arbetet?; Finns det möjligheter för personal-grupperna att samverka: när, var och hur samverkar de i så fall? Studien utgår från ett organi-sationspedagogiskt perspektiv som tar hänsyn till hur miljöns fysiska, sociala och kulturella aspekter påverkar lärandevillkoren. Den teoretiska referensramen består av forskning från fram-för allt Jon Ohlsson, men också Marianne Döös och Lena Wilhelmson, Otto Granberg och Lis-beth Stedt. LÄS MER