Sökning: "Volvo reklam"

Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden Volvo reklam.

  1. 6. Das Auto Made by Sweden : EN RETORISK STUDIE AV VOLVO OCH VOLKSWAGENS REKLAM

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Daniel Hallberg; Patric Wigren; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 7. Alla vill tillbaka till naturen, bara de slipper gå till fots : En studie av Volvos miljörelaterade, retoriska strategier

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorik

    Författare :Hanna Andtbacka; [2015]
    Nyckelord :retorik; volvo; miljö; reklam; made by sweden;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 8. Jag vill leva, jag vill dö i Zverige : en semiotisk analys om hur reklamfilmen ”Made by Sweden” reproducerar en svensk nationell identitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ellen Lissman Berggren; [2015]
    Nyckelord :Marknadsföring; Myten; Nationell identitet; Reklam; Roland Barthes; Svenskhet; Sverige; Volvo; Zlatan; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen har som mål att i förstahand analysera reklamfilmen Made by Sweden feat. Zlatan som släpptes i februari 2014. I arbetet finns det en önskan om att undersöka reproduktionen av en svensk nationell identitet. LÄS MER

  4. 9. Native Video Advertising - den multimodala texten i skapandet av digitala berättelser

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hanna Bergh; Erica Björnestrand; [2014]
    Nyckelord :konsumtion; konsumtionskultur; kommersialisering; konvergens; Native Video Advertising; digital storytelling; transmedial storytelling; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på begreppet Native Video Advertising, en typ av videoreklam. Studien syftar till att, med hjälp av digital och transmedial storytelling, analysera och förstå begreppet Native Video Advertising i ett samtida svenskt medielandskap präglat av konvergens, kommersialisering och konsumtionskultur. LÄS MER

  5. 10. TV- reklam 1970-2014 : En kvantitativ innehållsanalys av tv-reklam från olika årtionden

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för Kultur, samhälle, mediegestaltning – KSM; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Sandra Virro; [2014]
    Nyckelord :Reklam; kvantitativ; innehållsanalys; roller; Coca-Cola; Volvo; Marabou;

    Sammanfattning : Reklam är något vi möts av hela tiden, överallt. Många gånger förmedlas det till oss utan att vi ens märker det. När jag kollar på tv, blir jag hela tiden störd av de ständiga reklamavbrotten. LÄS MER