Sökning: "Volvo reklam"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden Volvo reklam.
11. Advertorials; an effective or destructive marketing practice? : The effect of advertorial deception on irritation, credibility, and attitude, both for the advertiser and the advertising medium
Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : The thesis explores advertorials, advertising made to look like editorial content, from a consumer behaviour perspective. Introduction Consumers are exposed to a staggering amount of advertisements each day. This so-called advertising clutter makes it difficult for marketers to reach the consumer. LÄS MER
12. Vad är kommunikativa sinnesupplevelser? : En studie av Volvos marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Begreppet kommunikativa upplevelser kommer i denna uppsats att användas i sammanhanget om hur Volvo använder sig av dem i sin varumärkeskommunikation samt vad som kommuniceras. Det kommer även att appliceras på kundperspektivet då det beskriver hur individer uppfattar företags utsända kommunikation. LÄS MER
13. Volvo On Call - en underskattad hjälp på vägen? En studie av internkommunikation mellan företag och återförsäljare
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikationSammanfattning : Titel: Volvo On Call - en underskattad hjälp på vägen? En studie av internkommunikation mellan företag och återförsäljare. Författare: Elin Salekärr & Hanna Timring Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, Examensarbete Termin: Höstterminen 2007 Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka informationsflödet kring tjänsten Volvo On Call, med fokus på den interna informationen mellan Volvo Cars och dess återförsäljare. LÄS MER
14. Volvo Ocean Race : En studie inom sponsring
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problem Intresset för sport är omfattande i världen och med sporten kommer möjligheter för företag att kommunicera med marknaden. Dessa möjligheter innefattar sponsring. Företag väljer olika sponsringsobjekt, sätter upp mål och aktiverar sin sponsring. LÄS MER
15. Att sätta segel i ett av världens största sportevenemang : En studie av begrepp, motiv och utvärdering av sponsring
Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi; IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : Problem. Sponsorship has increased continuously during the 21st century, however, at the same time the public interest of traditional promotion has been diminishing. The meaning of sponsorship is a very diffuse and therefore the concept needs to be investigated. LÄS MER