Sökning: "Word-of-mouth och dess betydelse"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Word-of-mouth och dess betydelse.
1. Resemotivet image & dess betydelse : En enkätstudie om hur resemotiv med fokus på image har en betydande roll
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Syftet med vår studie är att utifrån resemotivet image studera på vilka sätt image och dess indelningarutgör faktorer när turisterna väljer destination att besöka. Med ‘dess indelningar’ syftar vi till att undersöka kognitiv och affektiv image har en betydande roll för människor bosatta i Sverige när de väljer att semestra i landet. LÄS MER
2. eWOM på webbplattformar och dess påverkan på IT-företag inom det svenska kontextet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Det här är en studie som undersöker hur svenska små- medelstora svenska IT-företag påverkas av eWOM (electronic-word-of-mouth) på ett antal utvalda webbplattformar. Avgränsningen av företag till endast svenska små- medelstora IT-företag gjordes för att kunna inrikta sig på en specifik typ av företag. LÄS MER
3. Employer branding inom offentliga organisationer : Sjuksköterskors värdering av attribut vid val av arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Offentliga organisationer har ofta begränsade finansiella resurser att förhålla sig till. Med den ökade konkurrensen på arbetsmarknaden om kompetent personal finns ett behov för även offentliga organisationer att arbeta med dess attraktivitet gentemot intressenter. LÄS MER
4. Låter du dig påverkas? : En kvantitativ studie om negativ elektronisk word of mouth och dess påverkan på bokningsintentionen av hotell
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den digitala utvecklingen har förändrat hur vi letar efter information, inspireras och kommunicerar med varandra. Fenomenet Word-of-Mouth (WOM) har även den fått en ny betydelse och slagkraft i och med den teknologiska utvecklingen. LÄS MER
5. (Social) CRM - En undersökning av helhetsleverantörens syn på värdet av den sociala informationen.
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: (Social) CRM - En undersökning av helhetsleverantörens syn på värdet av den sociala informationen. Frågeställning: (i) Hur ser helhetsleverantören på slutkunder idag, gällande värdering av kundinformation? (ii) Hur kan introduktionen av sociala medier som datakällor i CRM-system användas för att utveckla kundinsikter? Syfte: Studiens syfte är att undersöka helhetsleverantörers syn på betydelsen av nätverkskontexter genom att djupgående fokusera på introduktionen av sociala medier som datakälla, och dess betydelse för värderingen av slutkunder. LÄS MER