Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Matematik är som strössel på en glass : En intervjustudie om åtta förskollärares inställning till, och erfarenhet i, arbetet kring matematik med små barn.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Tess Sjöblom; Yvonne Lewander; [2016]
    Nyckelord :Förskola; förskollärare; små barn; matematik; taluppfattning;

    Sammanfattning : Det här är en kvalitativ intervjustudie om åtta förskollärares inställning till, och erfarenhet kring, förskolans yngsta barn och arbetet med matematik i förskolan. Studiens resultat visar att deltagande förskollärare är ytterst medvetna om att matematik finns överallt och att små barn erfar matematik genom lek och samspel. LÄS MER

  2. 2. Bryr sig företagskunder om leverantörens corporate image? : Betydelsen av leverantörens corporate image vid köp av kunskapsintensiva IT-konsulttjänster.

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Gabriella Marder; Yvonne Sjöblom; [2010]
    Nyckelord :corporate brand; corporate image; knowledge intensive services; buying process; business to business;

    Sammanfattning : Background: Critical conditions to become an attractive supplier of knowledge based IT-services in the B2B market are many. Besides the fact of supplying a service of high quality one must as a supplier communicate values which are understandable and desirable for a new buyer. LÄS MER

  3. 3. Att snusa eller inte snusa : Omgivande påverkansfaktorer på svenska snusares attityder

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Catarina Odén; Yvonne Sjöblom; [2007]
    Nyckelord :Snuff; consumers; attitudes; behavior; media; reference groups; control; risk; addiction; Snus; konsumenter; attityder; beteende; media; referensgrupper; kontroll; ;

    Sammanfattning : The purpose of this essay has been to examine whether attitudes and behavior among Swedish people who takes snuff are dissonant or not and how their attitudes are affected by the media debate about the health risks snuff can cause. Furthermore, we were interested in finding out how different reference groups´ attitudes would influence the attitudes and the willingness of people to stop taking snuff and investigate how much control the people who take snuff think they have. LÄS MER