Sökning: "adderat värde"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden adderat värde.

  1. 1. Free-to-fee - en fråga om affärslogik : Utmaningen att ta betalt för tjänster

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Bernt Gustin; Malin Thunholm; [2024]
    Nyckelord :Free-to-Fee; Service Infusion; servitization; Product-Service Systems; Service-Dominant Logic; Tjänster; tjänstelogik; Free-to-Fee; tjänstefiering; service infusion; product-service systems;

    Sammanfattning : Inledning: Den tillverkande industrin har länge ansetts ha en stor tillväxtpotential i en ökad tjänstefiering och att det finns en stor outnyttjad potential i tjänster för sålda produkter som kan realiseras genom intäkter för tidigare upplevda gratistjänster genom en process som kallas Free-to-Fee. Syfte: Studiens syfte är att undersöka tillverkande företags interna förståelse av de processer som leder till behovet att genomföra en Free-to-Fee-transition, det vill säga hur man idag hanterar tjänster relativt produkter i sina erbjudanden till marknaden och varför man i vissa fall inkluderar tjänster “gratis” i samband med en produktförsäljning. LÄS MER

  2. 2. Empatisk och icke-empatisk filmmusik, tonalitetens adderade värde

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :William Endmyhr Larsson; Tomas Nyman; [2019]
    Nyckelord :filmmusik; adderat värde; empatisk; icke-empatisk; tonalitet; sorg;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker hur olika sorters tonalitet påverkar upplevelsen av filmmusik i en animerad filmscen utifrån begreppen adderat värde, empatisk och icke-empatisk musik. Som teoretisk bakgrund för sambandet mellan det visuella och auditiva ligger de begrepp och definitioner som Chion, Cohen och Davies tagit fram. LÄS MER

  3. 3. Social media marketing in B2B companies: An evaluation framework

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Adelina Tahiri; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med ett ökande antal användare på social medier för varje år är det viktigt för Business-to-business (B2B) företag att investera i en omfattande sociala media strategi, med tanke på att majoriteten av deras kunder finns på någon typ av sociala media plattform. I dagsläget finns det inte mycket forskning inom sociala media marknadsföring relaterat till B2B om man jämför med Business-to-Consumer (B2C). LÄS MER

  4. 4. Kyrkor från religiösa byggnader till brandscapes inom upplevelseekonomin : Om post-sekulära kyrkor i Stockholmsområdet

    Master-uppsats, KTH/Samhällsplanering och miljö

    Författare :Helena Kihlanki; [2018]
    Nyckelord :Övertaliga kyrkor; kulturarv; sekularisering; estetisering; historisering; post-sekulär stad; upplevelseekonomi; adderat värde; brandscape.;

    Sammanfattning : Studien delger fyra specifika fall av kyrkor i Stockholmsområdet som sålts ut under 2000-talet till nya användare som använder kyrkorna huvudsakligen för andra användningar än de ursprungliga kyrkliga (helig gemenskap och kristen gudstjänst). Studien är en etnologisk fältstudie och bygger på intervjuer med de nya användarna och observationer av de studerade kyrkorna: Betlehemskyrkan, Baptistkyrkan i Gustavsberg, Löftets kyrka och S:t Paulskyrkan. LÄS MER

  5. 5. Änglar och Entreprenörer- En studie om värdeskapande och värdeappropriering i relationen mellan affärsänglar och entreprenörer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Jacobson; Hedvig Winsa; Ellen Olsson; [2017]
    Nyckelord :Value creation; value appropriation; business angels; entrepreneurs; värdeskapande; värdeappropriering; affärsänglar; entreprenörer; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Änglar och entreprenörer - En studie om värdeskapande och värdeappropriering i relationen mellan affärsänglar och entreprenörer Seminariedatum: 2017-06-02 Ämne/kurs: FEKH19 Examensuppsats Kandidatnivå, Företagsekonomi, 15 hp Författare: Johanna Jacobson, Ellen Olsson & Hedvig Winsa Handledare: Niklas Hallberg Nyckelord: Värdeskapande, värdeappropriering, affärsänglar, entreprenörer. Syfte: Studien ämnade att undersöka hur värde skapas samt approprieras i relationen mellan affärsänglar och entreprenörer. LÄS MER