Sökning: "advertising management"

Visar resultat 26 - 30 av 134 uppsatser innehållade orden advertising management.

  1. 26. The dilemma of implementation of Integrated marketing communication

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :TianLi Li; Xiaoyu Zhang; Kai Yang; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Integrated marketing communication (IMC) became increasingly popular since 2005, the IMC is built of four parts. The first part is a concept and it also is the process. The second part explains that IMC needs special skill and knowledges. LÄS MER

  2. 27. Brand Avoidance : A qualitative study on why consumers make conscious decisions to avoid social medial platforms like Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Charity Mashegede; Muram Shafik Radwan; Mariam Bilal; [2018]
    Nyckelord :brand avoidance; social media; Facebook;

    Sammanfattning : Background: Interest in brand avoidance, which is a form of anti-consumption behaviour is growing among scholars, marketers and consumers. The extant literature has focused on the positive attitude consumers have towards brands, failing to account for reasons underlying brand avoidance. LÄS MER

  3. 28. Torget som demokratisk arena : och hur den påverkas av utomhusreklam och kommersialiseringen av det offentliga rummet

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Lisa Berglind; [2018]
    Nyckelord :demokrati; utomhusreklam; kommersialisering; offentligt rum; torg; medborgare;

    Sammanfattning : Många hävdar att det offentliga rummet genomgår en privatisering, på vilket sätt påverkar det ett utrymme som ska vara till för alla? Blir vissa intressen prioriterade andras och vad kan det få för konsekvenser? Med utgångspunkt i hur utomhusreklam och andra, liknande kommersiella intressen påverkar stadens torg som demokratisk arena undersöks hur privata intressen tar plats i det offentliga rummet. Med hjälp av exemplet Gustav Adolfs torg i Malmö och de kompletterande frågeställningarna “Vilka krav kan vi ställa på torget som demokratisk arena?”, “Hur har utomhusreklamen förändrats sen det introducerades och hur ser den ut idag??”och “Hur har kommersiella intressen påverkat det offentliga rummets funktion?” syftar uppsatsen att svara på om “utomhusreklam och andra kommersiella intressen kan påverka torgets möjlighet att fungera som en stads demokratiska aren?” Ämnet undersöks genom en litteraturstudie som börjar med att definierar begreppet demokratisk arena för att sen gå vidare till att redogöra för hur det offentliga rummet har kommersialiserats de senaste decenniet, hur utomhusreklamen har förändrats sen början av 1900-talet och hur den fungerar idag. LÄS MER

  4. 29. Sexual Objectification of Women in Advertisements: The Influence of Consumer Attitudes on Brand Image

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecca Huber; Linnéa Lindgren; [2018]
    Nyckelord :Sexual objectification; advertising; consumer attitudes; brand image; Attitude-Towards-the-Ad model; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problematisation: Previous findings on the use of female sexual objectification in advertising have been mixed and inconsistent. A social shift in society in combination with the presence of sexually objectifying advertisements have created a need to understand consumer attitudes towards brands that make use of these advertisements in the current landscape. LÄS MER

  5. 30. Att lyfta blicken från skärmen - En multipel fallstudie om de upplevda för- och nackdelarna av fysisk och elektronisk kunskapsdelning

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Jacob Sigling; Henrik Olsson; [2017]
    Nyckelord :Knowledge Management; Knowledge Sharing; Theory of Reasoned Action; Social Exchange Theory;

    Sammanfattning : Knowledge sharing is becoming an increasingly important aspect for organizations' ability to compete, especially for firms defined as knowledge intensive. This is due to the increased potential value creation associated with managing and utilizing knowledge for this category of firms. LÄS MER