Sökning: "advertising management"

Visar resultat 36 - 40 av 134 uppsatser innehållade orden advertising management.

  1. 36. Pop-up-bibliotek : På gränsen mellan uppsökande verksamhet och PR

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Camilla Käck; [2016]
    Nyckelord :Public services Libraries ; Reading promotion; Marketing; Word-of-mouth-advertising; Children; Cooperation; Folkbibliotek; läsfrämjande verksamhet; marknadsföring; mun-till-mun-marknadsföring; barn; samverkan;

    Sammanfattning : This master’s thesis in Library and Information Science examines the phenomenon ”pop up library” and how public libraries are working with projects within this area. The method to collecting data is qualitative interviews with represents from five libraries in Sweden. LÄS MER

  2. 37. Miljöanpassade val av byggprodukter och material

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/LTH Ingenjörshögskolan vid Campus Helsingborg

    Författare :Elinor Degen; Annie Randebjer; [2016]
    Nyckelord :byggprodukter; material; kostnader; basta; byggvarubedömningen; sundahus; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This bachelor thesis endeavors to promote a sustainable development and sustainable construction in Sweden. The purpose is to investigate the possibilities for a supplement to the environmentally certificate of a building, as a concept focused on environmentally conscious choices of building products and materials, based on a strategy named BATNEEC. LÄS MER

  3. 38. Change management on three big advertising agencies in Sweden

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Johan Svensson; [2016]
    Nyckelord :change management; resistance; engagement; motivation; communication; participation;

    Sammanfattning : Idag måste företag genomgå förändringar för att fortsätta utvecklas på en konkurrensutsatt marknad och uppnå nya målsättningar. Det är också viktigt för företag att involvera sina medarbetare till förändringsarbeten för att uppnå engagemang och undvika reaktioner i form av motstånd. LÄS MER

  4. 39. Digital effect : En kvalitativ rapport om e-CRMs påverkan på långvariga kundrelationer inom B2B

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Hult; Robin Johansson; [2015]
    Nyckelord :Relationship marketing; e-CRM; long-term relationships; websites; e-mail; social media; integrated marketing communication; SME; B2B; Relationsmarknadsföring; e-CRM; långvariga relationer; webbsidor; e-mail; sociala medier; integrerad marknadskommunikation; SMF; B2B;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilken påverkan har e-CRM, som ett stöd till relationsmarknadsföringen, på de långvariga kundrelationerna för SMF inom B2B i tjänstesektorn? Syfte: Syftet med rapporten är att beskriva och analysera vilken påverkan e-CRM har på långvariga kundrelationer. Rapporten kommer fokusera på små och medelstora företag (SMF) inom tjänstesektorn med B2B-relationer och genomförs som en fallstudie av Effect Reklambyrå AB. LÄS MER

  5. 40. High-Dimensional Classification Models with Applications to Email Targeting

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Anders Pettersson; [2015]
    Nyckelord :Statistical learning; logistic regression; random forest classifier; customer relationship management; customer targeting.; Statistisk inlärning; logistisk regression; random forest klassificerare; kundrelationshantering; kundinriktning.;

    Sammanfattning : Email communication is valuable for any modern company, since it offers an easy mean for spreading important information or advertising new products, features or offers and much more. To be able to identify which customers that would be interested in certain information would make it possible to significantly improve a company's email communication and as such avoiding that customers start ignoring messages and creating unnecessary badwill. LÄS MER