Sökning: "affärside och strategi"

Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden affärside och strategi.

  1. 6. Alternativa mått i fastighetsbranschen -En jämförelse av mått o modeller för analys av fastighetsbolag

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Karlsson; [2012-02-27]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inledning IFRS-regelverket infördes 2005 och det har påverkat fastighetsbolagens redovisning. Branschen har genom organet EPRA tagit fram egna mått som kan användas för utvärdering och analys av fastighetsbolagen. LÄS MER

  2. 7. Vikten av att knyta emotionella band till konsumenter genom upplevelsebaserad marknadsföring i butik : Med sinnesmarknadsföring som ett verktyg

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Karin Blomberg; Martina Reppen; [2012]
    Nyckelord :Branding; Emotional Branding; Experience Marketing; Sensory Marketing;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med rapporten är att undersöka hur man skapar en varumärkesstrategi som fungerar från affärsidé ner till köpsituation. Vad görs idag för att uppnå en ideal upplevelse i butik och vad är gängse synsätt på hur kommunikationen ska utformas i denna kanal? Vidare är syftet att få en djupare förståelse för hur begreppen Emotional Branding, Experience Branding och Sensory Marketing bör sammankopplas och vad det kan tillföra ett varumärke inom retail. LÄS MER

  3. 8. Butikskoncept "Den nya lilla svarta" : Butikens nya och viktiga roll

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande; Företagsekonomi

    Författare :Malin Landström; Sara Carlsson Odell; [2011]
    Nyckelord :Detaljhandel; sällanköpsvaror; butikskoncept;

    Sammanfattning : Problemformulering: Vilka faktorer är viktiga för medelstora företag inom detaljhandeln för att utforma ett serviceinriktat butikskoncept som en strategi för långsiktig överlevnad? Syfte: Att analysera och utvärdera hur tre medelstora företag fattar strategiska beslut för att utforma butikskoncept och hur kunderna upplever butikskoncept. Metod: Denna studie har utgått från en kvantitativ ansats med kvalitativa inslag. LÄS MER

  4. 9. CSR & Krishantering - Konsten att vara beredd för nya utmaningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Olivensjö; Elsa Gejrot; Rebecca Persson; [2011]
    Nyckelord :CSR; krishantering; företagskultur; kärnvärden; kommunikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: CSR & Krishantering – konsten att vara beredd för nya utmaningar Seminariedatum: 2012-01-12 Ämne/kurs: FEKH95, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Elsa Gejrot, Emelie Olivensjö & Rebecca Persson Handledare: Lars Carlman Fem nyckelord: CSR, krishantering, företagskultur, kärnvärden, kommunikation Syfte: Syftet är att se om ett företags CSR-arbete tillsammans med dess strategi för krishantering kan skapa bättre förutsättningar för att möta nya etiska kriser. Vi har i arbetet med dunskandalen och syftet med det är för att visa läsaren hur det kan se ut i praktiken. LÄS MER

  5. 10. Affärssystem inom detaljhandeln - faktorer som påverkar valet av affärssystem

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik; Lunds universitet/Ekonomihögskolan

    Författare :Sandra Edvinsson; Marie Åkerlund; [2011]
    Nyckelord :Affärssystem; ERP; detaljhandel; funktionalitet i affärssystem; kriterier på affärssystem; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Affärssystem är ett verksamhetstäckande system som hanterar information inom företag genom olika funktioner såsom lagerhantering, inköpshantering, orderhantering och försäljning. Vid valet av affärssystem finns det ett flertal faktorer att ta hänsyn till. LÄS MER