Sökning: "funktionalitet i affärssystem"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden funktionalitet i affärssystem.

  1. 1. Betydelsefulla kriterier för kundens val mellan molnbaserat eller lokalt installerat affärssystem, och specifikt affärssystem : En fallstudie av tre kund–systemimplementatörsrelationer

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Larsson; [2024]
    Nyckelord :affärssystem; molnbaserade affärssystem; lokalt installerade affärssystem; systemimplementatör; konsult; kriterier; urvalskriterier; beslutsmodell; beslutsmetod;

    Sammanfattning : Dagens moderna affärsmiljö utmärks av ständiga tekniska förändringar. I en tid av snabb digitalisering är det betydelsefullt att säkerställa en modern teknologisk infrastruktur som står sig i framtiden. Konceptet molnbaserade affärssystem har vuxit snabbt de senaste åren och förväntas fortsätta växa. LÄS MER

  2. 2. ERP-system för framtidens gröna försörjningskedjor : En kvalitativ studie inom den svenska träindustrin

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Patrik Gunnarsson; Alida Strange; [2023]
    Nyckelord :Green supply chain management; Business Systems; Enterprise resource planning systems; Sustainable wood industry; Sawmill; Gröna försörjningskedjor; Affärssystem; Enterprise resource planning systems; Hållbar träindustri; Sågverk;

    Sammanfattning : Gröna försörjningskedjor bidrar till att företag tar bättre miljömässiga och hållbara beslut i sin verksamhet och tillsammans med ett välutvecklat ERP-system kan tillverkande företag bli mer konkurrenskraftiga. Digitalisering inom träindustrin sker inte i samma takt som utvecklingen av informationsteknologi, vilket innebär att branschen har en rad utmaningar kopplade till bland annat spårbarhet och utbyte av information. LÄS MER

  3. 3. System för CRM: Valet mellan integrerade och separata lösningar. En utforskande fallstudie av motivationer vid systembyte

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Aleksandar Milutinovic; Fabian Henriksson; Linus Berglind; [2021-11-23]
    Nyckelord :Customer relationship management; kundhantering; affärssystem; CRM-system; förändringsarbete; kundtjänst;

    Sammanfattning : Till följd av en allt mer expanderande tjänstesektor har större vikt lagts i att bibehålla och fodra för kundhantering och långvariga kundrelationer. För detta har idag många organisationer utvecklat strategier för customer relationship management (CRM). LÄS MER

  4. 4. Agil Kravprioritering : En kvalitativ studie om prioriteringsprocesser inom agil mjukvaruutveckling hos Monitor ERP System AB

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Datavetenskap

    Författare :Anouschka Aalbers; Linn Öberg; [2021]
    Nyckelord :Requirement prioritization; requirements engineering; prioritization factors; prioritization methods; agile software development; Kravprioritering; kravhantering; prioriteringsfaktorer; prioriteringsmetoder; agil mjukvaruutveckling;

    Sammanfattning : Kravprioritering är ett av de viktigaste och mest inflytelserika stegen vid tillverkning av en mjukvaruprodukt. Processen är iterativ; den sker under hela produktens agila mjukvaruutvecklingsprocess. Genom kravprioritering beslutas det om vilka krav som ska utvecklas, i vilken ordning och varför. LÄS MER

  5. 5. Utmaningar vid implementation av ett standardiserat affärssystem : En fallstudie om utmaningar en kundorganisation kan ställas inför vid implementation av ett standardiserat affärssystem ur ett anpassningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Linnea Olsson; Therese Werleus Sjöblom; [2021]
    Nyckelord :Standardiserade affärssystem; implementation; kundorganisation; anpassning;

    Sammanfattning : Standardiserade affärssystem är utformade för att kunna nyttjas av flera olika kundorganisationer trots dess varierande behov. Det medför att funktionalitet i ett standardiserat affärssystem sällan motsvarar kundorganisationers krav och önskemål. LÄS MER