Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  2. 2. Hur nöjda är banksektorns kunder efter lanseringen av digitala banktjänster? : En kvantitativ studie med fokus på kundnöjdhet i olika generationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Berntsson; Frida Sammils; [2023]
    Nyckelord :Digitalization in bank; customer satisfaction; generation theory and banking industry; Digitalisering i banker; kundnöjdhet; generationsteori och banksektorn;

    Sammanfattning : Bakgrund: Banksektorn som så många andra sektorer har omfattats av samhällets digitala resa. Resan handlar om hur det digitala har fått en allt större roll i samhället. LÄS MER

  3. 3. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Leensaa Abdirahman; Lalitta Kombarova; [2023]
    Nyckelord :Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Perceived Risk; Digital Trust Model; Digital bank; förtroende; Integritetsrisk;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER

  4. 4. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Leensaa Abdirahman; Lalitta Kombarova; [2023]
    Nyckelord :Digital bank; Trust; Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Perceived Risk; Digital Trust Model; Integrity Risk; Digital bank; förtroende; Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Percieved Risk; Digital Trust Model; Integritetsrisk;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER

  5. 5. Effekterna av kundrelationer inom banksektorn : En kvalitativ studie  om faktorer som påverkar kundlojalitet och affärsframgång

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Camellia Rahman Bhuiyan; Malika Abdo; [2023]
    Nyckelord :consumer relationship towards bank; influencing factors; KYC; digitalization;

    Sammanfattning : Background: in order to have an established long-term relationship between customer and bank, a lot is  required, including trust, satisfaction and other things. This study will therefore aim to provide factors that can affect the relationship between bank and customer Purpose:​  This study aims to study factors that can affect the relationship between banks and customers. LÄS MER