Sökning: "consumer relationship towards bank"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden consumer relationship towards bank.

  1. 1. Effekterna av kundrelationer inom banksektorn : En kvalitativ studie  om faktorer som påverkar kundlojalitet och affärsframgång

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Camellia Rahman Bhuiyan; Malika Abdo; [2023]
    Nyckelord :consumer relationship towards bank; influencing factors; KYC; digitalization;

    Sammanfattning : Background: in order to have an established long-term relationship between customer and bank, a lot is  required, including trust, satisfaction and other things. This study will therefore aim to provide factors that can affect the relationship between bank and customer Purpose:​  This study aims to study factors that can affect the relationship between banks and customers. LÄS MER

  2. 2. What are the effects of a cashless society on VAT evasion? : A study on Denmark, Finland & Sweden

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för juridik, ekonomi, statistik och politik

    Författare :Zarema Alieva; Jennifer Ramare; [2020]
    Nyckelord :VAT evasion; Cashless society; digitalization; ATM; VAT gap; Scandinavian Countries;

    Sammanfattning : The title of this essay is "What are the effects of a cashless society on VAT evasion –A study on Denmark, Finland & Sweden". Due to an increasingly digitalized world there will be different effects on the economy. We are getting closer to a cashless society every day, but we do not know the consequences that this will have. LÄS MER

  3. 3. Greening the Banks - Are the Customers Onboard : A study into the effects of green banking products on Swedish retail banking customers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Thomas Nilsson; Rasmus Schwerin; [2019]
    Nyckelord :Green Banking; Retail Banking; Green Banking Products; Customer Loyalty; Customer Satisfaction; New Service Development; Customer Knowledge; Customer Preferences; Consumer Behavior; Gröna Bankprodukter; Kundlojalitet; Kundnöjdhet; Grön Bank; Banktjänster för Privatpersoner; Ny Serviceutveckling; Kundkunskaper; Kundpreferenser; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Increasing climate awareness, the Paris Agreement urging institutions to enable the economic transition toward sustainability and the looming possibility of environmental regulations are challenges facing the banking sector today. This study however chooses to see opportunities in a changing retail banking environment, investigating what green banking products customers want their bank to provide and how the introduction of green banking product might impact customer loyalty. LÄS MER

  4. 4. CSR för delade värderingar : en fallstudie av kundperspektiv hos skogs- och lantbrukskunder inom banksektorn

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Erik Grafström; [2019]
    Nyckelord :consumer behaviour; corporate social responsibility; CSR 2.0; Hertzberg’s two-factor theory; laddering; means-end chain; Schwartz theory of fundamental values; konsumtionsbeteende; Hertzbergs tvåfaktorteori; Schwartz teori för grundläggande värderingar; socialt ansvarstagande i företag;

    Sammanfattning : Finansbranschen, vilken är en bransch beroende av relationer. Hållbarhetsarbete som innebär begränsning av social och miljömässig påverkan är idag en viktig del av företagande i många branscher. Hur hållbarhetsarbetet tas i uttryck kan skilja sig mycket även inom samma bransch. LÄS MER

  5. 5. Adoption intention towards e-kronan - An exploratory mixed-methods study of the Swedish public

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Herman Ohlsson; Simone Färdow; [2019]
    Nyckelord :CBDC; e-kronan; Adoption intention; TPB; TAM;

    Sammanfattning : Sweden is quickly heading towards becoming the first-ever cashless society. Partially fuelled by a payment market evolving at a staggering rate, along with shifted consumer trends towards newly introduced digital service suppliers Swish, iZettle and Klarna to name a few (Berg, 2017). LÄS MER