Sökning: "beteendemässigt engagemang"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden beteendemässigt engagemang.

  1. 1. Engagemang i online brand community : En kvalitativ studie om aktiva medlemmar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Andersson; Johann Bäckström; Nathalie Gullander; [2023]
    Nyckelord :Online brand community; community; engagement; members; affective engagement; cognitive engagement; behavioral engagement; Online brand community; community; engagemang; medlemmar; affektivt engagemang; kognitivt engagemang; beteendemässigt engagemang;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka engagemang i ett online brand community (OBC) för att få en djupare förståelse för medlemmars engagemang i Sverige. Empirin samlades in genom en kvalitativ metod bestående av 13 semistrukturerade intervjuer med aktiva medlemmar. LÄS MER

  2. 2. Klimatångest – inte ett tillräckligt växande fenomen? : Klimatångest och dess relation till locus of control, neuroticism, kön samt ålder

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Linn Östin; Isabella Terén Dunbäck; [2022]
    Nyckelord :Climate change anxiety; locus of control; neuroticism; behavioral engagement;

    Sammanfattning : Klimatångest är ett växande fenomen. Olika faktorer kan antas påverka individers grad av klimatångest. Studien undersökte relationen mellan klimatångest och kön, ålder, locus of control samt grad av neuroticism. Detta skedde utifrån fyra hypoteser och två frågeställningar. LÄS MER

  3. 3. Elevengagemang i matematikundervisningen : En studie om elevengagemang i matematikundervisningen i F-3 ur lärares perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Malin Svantesson; [2021]
    Nyckelord :Mathematic; F-3; mathematics teaching; student engagement; engagement; teaching; learning; cognitive engagement; affective engagement; behaviourally engagement; teacher’s perspective; Matematik; F-3; matematikundervisning; elevengagemang; engagemang; undervisning; lärande; kognitivt engagemang; affektivt engagemang; beteendemässigt engagemang; lärares perspektiv;

    Sammanfattning : The aim of this study is to learn more about how teachers experience student’s engagement and how they work to engage their students. The study focuses on teachers who teaches the lower grades. The essential method of the study is semi structured interviews with teachers who teach mathematics in grades 1-3. LÄS MER