Sökning: "Malin Svantesson"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Malin Svantesson.

  1. 1. Elevengagemang i matematikundervisningen : En studie om elevengagemang i matematikundervisningen i F-3 ur lärares perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Malin Svantesson; [2021]
    Nyckelord :Mathematic; F-3; mathematics teaching; student engagement; engagement; teaching; learning; cognitive engagement; affective engagement; behaviourally engagement; teacher’s perspective; Matematik; F-3; matematikundervisning; elevengagemang; engagemang; undervisning; lärande; kognitivt engagemang; affektivt engagemang; beteendemässigt engagemang; lärares perspektiv;

    Sammanfattning : The aim of this study is to learn more about how teachers experience student’s engagement and how they work to engage their students. The study focuses on teachers who teaches the lower grades. The essential method of the study is semi structured interviews with teachers who teach mathematics in grades 1-3. LÄS MER

  2. 2. MEDIERNAS RÄVSAX - en studie av bilden av konsumtion i några svenska livsstilsmagasin

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Johanna Svantesson; [2017-10-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, Göteborgs universitet Nivå: Grundnivå Termin/år: Vt 2017 Handledare: Johanna Arnesson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 37 Antal ord: 16 104 Nyckelord: Livsstilsmagasin, konsumtion, framingteori, innehållsanalys Syfte: Att undersöka hur konsumtion framställs i svenska livsstilsmagasin med avseende på hur mycket konsumtion behandlas, hur bilden av den ser ut och vilken roll den spelar i magasinen. Teori: Framing, teorier om livsstilsjournalistik och representation, Burkes poetiska kategorier Metod: Kvalitativ och kvantitativ innehållsanalys Material: Sju svenska livsstilsmagasin publicerade under 2016 och 2017 Resultat: Mediebilden av konsumtion i magasinen präglas av variation och ambivalens, både avseende utrymme, huruvida konsumtion behandlas som ett problem, och vilka konsekvenserna är. LÄS MER