Sökning: "betyg elevperspektiv"
Visar resultat 21 - 25 av 59 uppsatser innehållade orden betyg elevperspektiv.
21. Svårigheter och utmaningar med formativ bedömning : En kvalitativ studie ur ett elevperspektiv.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : SammanfattningFormativ bedömning även kallad bedömning för lärande har som syfte att främja elevers lärande istället för att ge ett betyg eller gradering. Stora satsningar har gjorts både internationellt och nationellt för att implementera formativ bedömning i skolan. LÄS MER
22. En-till-en : Elevers relation till datorn som skolredskap
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Sammanfattning Den här studien handlar om området IT och digitaliseringen av skolan samt kommuners och skolors införande av En-till-en, en satsning som innebär att alla elever har en egen personlig dator att arbeta med. Tidigare forskning visar främst på goda resultat och särskilt elever har överlag en positiv inställning till en egen skoldator. LÄS MER
23. Betyg och lärande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : The present thesis is a qualitative study which aims to explore what impact grades have on students in an esthetic upper secondary school. The study uses a student !3 perspective where the central factors are learning, motivation and self-esteem. LÄS MER
24. Co-Creative Learning - using IT to Visualise Progression (CIP) : En studie av former för systematiskt kvalitetsarbete på klassrumsnivå
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematikSammanfattning : Syftet med studien är att dels att förstå hur systematiskt kvalitetsarbete kan se ut på klassrumsnivå och dels vad det innebär att tillämpa det utifrån elevperspektiv, och dels att jämföra hur elevernas måluppfyllelse utvecklats i jämförelse med en kontrollgrupp. Resultatet av detta har fört med sig att examensarbetet bidrar med ett föreslag på hur kvalitetsarbete kan ske på klassrumsnivå; här kallat Co Creative Learning - using IT to Visualise Progression (CIP). LÄS MER
25. Erfarenheter av musikundervisning i grundskolan : En intervjustudie av hur musikundervisningen i grundskolan skiljer sig mellan stadierna
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studierSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur musikundervisningen i årskurs 1-6 påverkar förväntningen på och inställningen till musikundervisningen i årskurs 7-9. I bakgrunden presenteras en genomgång av tidigare och nu rådande läroplaner för grundskolan samt granskningar och forskning som gjorts inom området. LÄS MER