Sökning: "bildkomposition"
Visar resultat 6 - 10 av 32 uppsatser innehållade ordet bildkomposition.
6. Traditionell bildkomposition i interaktiva 3D-spelmiljöer : En tydligare vägledning än intuition?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Traditionell bildkomposition har inom forskningen stort fokus på fotografi och måleri. Där dessa områden är statisk 2D utforskar detta arbete bildkompositionen i interaktiv 3D-spelmiljö för att undersöka hur spelare upplever det är att orientera sig i miljöer uppbyggda både efter beprövade bildkompositionsteorier och miljöer uppbyggda efter intuition av gäster utan förkunskap. LÄS MER
7. AI-STÖDD KOMPOSITIONSOPTIMERING : En studie om hur artificiell intelligens kan användas för optimering av bildkomposition
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : This study aims to explore and further the knowledge of the topic of composition optimization. The essay aims to examine how a prominent AI called Luminar AI handles composition optimization of images of different kinds in comparison with some of the most common compositional techniques used today. LÄS MER
8. Matfotografi ─ att äta med ögonen : Intervjustudie med personer som arbetar professionellt med matfotografi
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
9. Vad hände med bilden? : En studie i hur responsiv webbdesign påverkar dramaturgi, berättargrepp och bildkomposition
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Responsiv webbdesign har blivit en konvention på Internet i takt med att allt fler besöker webbsidor från sina mobiltelefoner. Men det flytande formatet orsakar svårigheter gällande bildgestaltning anpassade för responsiva webbformat, vilket försämrar bildernas funktionalitet. LÄS MER
10. Avståndstagande från Black Friday
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Hållbarhetsfrågan är viktig för samhället, företag och individen, vilket leder till att en motreaktion till shoppingdagen Black Friday växer och allt fler företag tar ett avståndstagande från överkonsumtion. Därmed ämnade studien till att undersöka hur företags avståndstagande från Black Friday kopplas till hållbar marknadskommunikation, och hur dessa avståndstaganden påverkas av grafiska tecken. LÄS MER