Sökning: "brand domain"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden brand domain.

  1. 1. A coupling method using CFD, radiative models and a surface model to simulate the micro-climate

    Master-uppsats, KTH/Teknisk mekanik

    Författare :Joseph Vernier; [2023]
    Nyckelord :Computational Fluid Dynamics; Fluid Mechanics; Numerics; Micro-climate modeling; Radiation; Crop modeling; Photovoltaic panels;

    Sammanfattning : The increasing demand for energy, depletion of fossil fuels, rising global warming, and greenhouse gas emissions have stimulated the need for widespread development and adoption of renewable energy sources (RES) worldwide. Among these sources, solar energy has emerged as a major contender to meet the growing demand. LÄS MER

  2. 2. Reconstruction of Fire Spread with a Markov Random Field Mixture Model

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Marcus Gehrmann; [2023]
    Nyckelord :Forest fire; fire scars; spatial statistics; Markov random field; EM-algorithm; pseudo-likelihood; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : This thesis revolves around reconstructing fire sizes for historical fires in Jämtgaveln, Sweden based on data of fire scars in trees. We propose a Hidden Markov Model (HMM), where the domain is divided into quadratic grid cells of 250 $\times$ 250 m and with these grid cells we associate a binary Markov random field taking values 0 or 1 corresponding to no fire and fire respectively. LÄS MER

  3. 3. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Friberg; Emma Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :B2B; Marketers; Marketing agency; Branding; Value co-destruction; Value co-creation.; B2B; Marknadsförare; Marknadsföringsbyrå; Varumärkesbyggande; Värdesamförstörelse; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER

  4. 4. Customer Relationships and Physical Stores in Omnichannel Context: A Qualitative Study of Retail Brand and Store Manager Perspectives

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Song Thu Nguyen; Joo Won Lee; [2023]
    Nyckelord :Customer Relationships; Physical Stores; Omnichannel Context; Retailing; CRM; Relationship Marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : This research paper delves into the complex domain of customer relationships within the physical stores of an omnichannel context. The primary objective is to provide a comprehensive understanding of the strategic management of these relationships by retail brands and store managers. LÄS MER

  5. 5. Brandpåverkan på bärande konstruktioner – en jämförelse mellan olika metoder

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Anton Westerlund; [2022]
    Nyckelord :Fire Technology; Standard fire curve; Parametric fire; Fire severity; Load-bearing constructions; Brandteknik; Standardbrand; Parametriskt brandförlopp; Brandpåverkan; Brandutsatta konstruktioner;

    Sammanfattning : Dagens byggregler avseende hållfasthet för brandutsatta konstruktioner vilar starkt på brandpåverkan av standardbrandkurvan. Denna brandkurva representerar dock ej en naturlig brand särskilt väl. LÄS MER