Sökning: "brand domain"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden brand domain.
1. A coupling method using CFD, radiative models and a surface model to simulate the micro-climate
Master-uppsats, KTH/Teknisk mekanikSammanfattning : The increasing demand for energy, depletion of fossil fuels, rising global warming, and greenhouse gas emissions have stimulated the need for widespread development and adoption of renewable energy sources (RES) worldwide. Among these sources, solar energy has emerged as a major contender to meet the growing demand. LÄS MER
2. Reconstruction of Fire Spread with a Markov Random Field Mixture Model
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : This thesis revolves around reconstructing fire sizes for historical fires in Jämtgaveln, Sweden based on data of fire scars in trees. We propose a Hidden Markov Model (HMM), where the domain is divided into quadratic grid cells of 250 $\times$ 250 m and with these grid cells we associate a binary Markov random field taking values 0 or 1 corresponding to no fire and fire respectively. LÄS MER
3. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER
4. Customer Relationships and Physical Stores in Omnichannel Context: A Qualitative Study of Retail Brand and Store Manager Perspectives
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This research paper delves into the complex domain of customer relationships within the physical stores of an omnichannel context. The primary objective is to provide a comprehensive understanding of the strategic management of these relationships by retail brands and store managers. LÄS MER
5. Brandpåverkan på bärande konstruktioner – en jämförelse mellan olika metoder
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : Dagens byggregler avseende hållfasthet för brandutsatta konstruktioner vilar starkt på brandpåverkan av standardbrandkurvan. Denna brandkurva representerar dock ej en naturlig brand särskilt väl. LÄS MER