Sökning: "brand functions"

Visar resultat 6 - 10 av 125 uppsatser innehållade orden brand functions.

  1. 6. Framtidens innerväggar : en granskning av sex olika innerväggstyper ur ett klimat-, brand- & ljudperspektiv

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jesper Johansson; Kalle Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Klimat; brandkrav; ljudkrav; funktion; innervägg;

    Sammanfattning : Med den rådande globala uppvärmningen och en byggsektor som står för upp till 40 % av hela Sveriges klimatpåverkan, har klimatsmart byggande blivit en allt större fråga i dagens samhälle. GH Olofsson Bygg & Entreprenad AB och Holgers Stugmaterial AB vill ligga i framkant gällande denna viktiga branschfråga där stor förändring kan ske med relativt små medel. LÄS MER

  2. 7. The exploration about the textual internet meme: a case study of KFC Crazy Thursday textual meme marketing activity in mainland China

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Shuqiao Yang; [2023]
    Nyckelord :meme marketing; internet memes; customer engagement; social media marketing; brand communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : In the digital era, the way people communicate has been greatly changed by information and communication technologies, such as social media. Internet memes spread virally among the public through social media platforms and utilized by contemporary people to communicate in the virtual world. LÄS MER

  3. 8. Hur kaniner, tomtar och humor övertalar dig att köpa ny bil : En semiotisk- och retorisk analys av Volkswagens reklamfilmer av Maja Koch och Linnea Bogren

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Linnea Bogren; Maja Koch; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In today’s society, people are flooded with information from different organizations, with companies competing to capture the attention of consumers. Today’s market requires companies to communicate their brand well to overcome the competition and information overload, which is why companies have recently taken the benefits of communication into account. LÄS MER

  4. 9. Millennials Transforming the Luxury Fashion Industry: An exploratory research about enabling a multidirectional service encounter online

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Agnes Ahlman; Elin Jansson; [2022-08-04]
    Nyckelord :Luxury; The Luxury Consumer; Millennials; Unidirectional factor; Multidirectional factors;

    Sammanfattning : There is a growing apparent conflict within the luxury fashion industry in regards to the service encounter. This as luxury fashion brands are reluctant to digital change in their service practices while there is a growing expectation among the ‘new’ luxury consumer of millennials for brands to adapt to more interactive and digital practices. LÄS MER

  5. 10. Development of an electric driveline model for multiscale road-cargo simulations

    Master-uppsats, KTH/Väg- och spårfordon samt konceptuell fordonsdesign

    Författare :Runzhe Wu; [2022]
    Nyckelord :System Engineering; AnyLogic Traffic Simulation; Simulink Simulation; Driveline Model Building; C Program Execution; Systemteknik; AnyLogic Trafiksimulering; Simulink Simulering; Drivelinemodell; C Programexekvering;

    Sammanfattning : Currently, the road cargo system with low or zero CO2 emission is under rapid development. Heavy-duty trucks with electrified driveline systems will be the workhorse of future freight. LÄS MER