Sökning: "brand functions"

Visar resultat 11 - 15 av 125 uppsatser innehållade orden brand functions.

  1. 11. Degenerering - Uppsats om degenereringens innebörd och motverkan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Filip Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Degenerering; Varumärkeslagen; Särskiljningsförmåga; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om degenerering och är ämnad att undersöka vad degenerering innebär och hur man som företag kan förhindra degenerering. I uppsatsen presenteras varumärkes uppkomst, innebörden av degenering och åtgärder innehavaren av ett varumärke kan vidta för att förhindra degenerering. LÄS MER

  2. 12. To Create the Perfect Self-Repair Experience for an Induction Hob

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Rodrigo Díaz Salvadores; Josefin Franzén; [2022]
    Nyckelord :Circular economy; Induction hob; Design for circularity; Cirkulär ekonomi; Induktionshäll; Cirkulär design;

    Sammanfattning : This project was performed in collaboration with Electrolux and takes off in the transition towards a circular economy where products are considered to have multiple life cycles and need to be designed to be able to cycle longer through maintenance and repair. Electronics are rarely designed to fit into circularity thus an induction hob was chosen to show this principle. LÄS MER

  3. 13. ”En liten kommun med en liten kommuns utmaningar” – en kvalitativ studie om employerbranding i offentlig sektor

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Jonas Norrström; Jonas Berggren; [2022]
    Nyckelord :challenges; communication; employer brand; employer value proposition; municipality; process; strategy; success-factors; arbetsgivarerbjudande; arbetsgivarvarumärke; framgångsfaktorer; kommun; kommunikation; process; strategi; utmaningar;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to enhance understanding of how a medium-sized municipality works with employer brand-activities with a focus on identifying the process's success-factors and challenges. To answer the purpose of the study, a qualitative methodology was applied where six semi-structured interviews and five observations were conducted. LÄS MER

  4. 14. Investigation of the C2C-certification and its potential on a car sun visor : A conceptual study

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Konstruktion och produktutveckling

    Författare :Andreas Falk; Erik Sandin; [2022]
    Nyckelord :Sustainable product development; Sustainable materials; Cradle to Cradle certification C2C ; Sun visor; Hållbar produktutveckling; Miljövänliga material; Cradle to Cradle certifikat C2C ; Solskydd;

    Sammanfattning : This report describes how a car sun visor can be designed in order to meet a sustainability certification called Cradle to Cradle Certified® (C2C). The thesis is a final project for the university program Mechanical Engineering: Product Development and Design at School of engineering, Jönköping University. LÄS MER

  5. 15. Vidareutveckling av ryggskydd för skid- och snowboardåkning : Konceptutveckling för att implementera funktioner utefter användarnas önskemål

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Nadine Flink; [2021]
    Nyckelord :Design; ryggskydd; innovation; vidareutveckling; skid- och snowboardåkning;

    Sammanfattning : Rapporten är en dokumentation av ett projektarbete som genomförts under våren 2021 inom kursen examensarbete för högskoleingenjör i innovationsteknik och design på Karlstads universitet. Examinator för kursen är Leo de Vin och handledare Monica Jakobsson. LÄS MER