Sökning: "brand functions"

Visar resultat 16 - 20 av 125 uppsatser innehållade orden brand functions.

  1. 16. Brand i träkonstruktioner : En studie om brandförlopp i olika slags konstruktioner i trä

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för ekoteknik- och hållbart byggande

    Författare :Elis Berg; [2021]
    Nyckelord :fire; wooden construction; fire course; function-based design; cross-laminated timber; glued-laminated timber; dimensional lumber; lamination; delamination; lamination effect; burnout; träkonstruktion; funktionskrav; korslimmat trä; limträ; konstruktionsvirke; laminering; delaminering; lamelleringseffekt; burnout;

    Sammanfattning : Det byggs i trä i Sverige som aldrig förr. Det blir alltmer populärt för varje år som går att ersätta prefabricerade element i betong samt pelare och balkar i stål med element med motsvarande funktion i antingen korslimmat trä eller limträ. LÄS MER

  2. 17. Varumärkesidentitet på sociala medier : Hur varumärken kan driva marknadsföringskampanjer med interaktiv storytelling

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Angelique Olsson; Husham Al-Sam; [2021]
    Nyckelord :Interactive marketing campytelling; Social maign; Interactive storedia; Votes on social media; Marketing on social media; Brands; Interaktiv marknadsföringskampanj; Interaktiv storytelling; Interaktivt berättande; Sociala medier; Omröstningar på sociala medier; Marknadsföring på sociala medier; Varumärken.;

    Sammanfattning : Bakgrund: I samband med den teknologiska utvecklingen har begreppet interaktivitet blivit allt mer omdiskuterat, inte minst vid framställning av interaktiva berättelser. Interaktiv storytelling är ett relativt nytt forskningsområde som öppnat upp för ett nytt sätt att driva marknadsföringskampanjer på. LÄS MER

  3. 18. Analysis of Consumers' Attitudes Towards Sustainability Communication of H&M

    Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Umar Zaidi; [2021]
    Nyckelord :Consumers’ attitudes; perception; brand sustainability; communication; sustainability claims; environment; eco-friendly; H M; consumers’ trust.;

    Sammanfattning : With the growing trend of the manufacturing of sustainable products by the apparel brands, the eco-friendly consumers are becoming more interested in knowing the brands’ sustainability communication and their claims. This study has taken the Katz’s attitude functions theory as a framework to better understand the factors which can help in calculating the consumers’ attitudes towards the sustainability communication of H&M, the leading apparel brand of Sweden. LÄS MER

  4. 19. Content marketing på Instagram : En studie om konsumentens associationer till kosmetikavarumärken med avseende på upplevda värden och upplevd lojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Lovisa Karlsson; Sara Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Social media marketing; Content Marketing; Traditional marketing; Customer loyalty; Consumption value theory; Cosmetic marketing;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Content Marketing är ett marknadsföringsverktyg som kan användas i syfte att skapa värde och lojalitet. Digitaliseringen har utformat tekniska konsumenter som är skeptiska till traditionella reklambudskap. LÄS MER

  5. 20. Syrgasburars arbetsluckor : påverkan på syrgaskoncentrationen och åsikter kring användandet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Clinical Sciences

    Författare :Elin Svensson; Linn Vennerholm; [2021]
    Nyckelord :djurhälsopersonal; djuromvårdnad; ergonomi; intensivvård; syrgasterapi;

    Sammanfattning : Patienter i behov av syrgas är frekvent förekommande på intensivvårdsavdelningar på svenska djursjukhus. Det finns flera metoder för administrering av syrgas till djur, varav en är syrgasburar. Metoderna för syrgasadministrering har olika för- och nackdelar. LÄS MER