Sökning: "brand sverige"

Visar resultat 1 - 5 av 433 uppsatser innehållade orden brand sverige.

  1. 1. GREENWASHING INOM FAST FASHION OCH DESS PÅVERKAN PÅ KONSUMENTERS KÖPINTENTION I SVERIGE : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emma Fogde; Marrah Bahtitti; Samuel Flodin; [2024]
    Nyckelord :Köpintention; Varumräkesattityd och Greenwashing;

    Sammanfattning : Greenwashing has a negative impact on the consumer's brand attitude where it often leads to a reduced purchase intention. In other words, there is a strong relationship between greenwashing and a reduced purchase intention. This study applies to all age groups with greater impact on individuals between 45-50 years. . LÄS MER

  2. 2. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Where there is road, there is fire (influence): An exploratory study on the influence of roads in the spatial patterns of Swedish wildfires of 2018

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Gabriel Romeo Ferriols Pavico; [2023]
    Nyckelord :Geography; GIS; Wildfire; Fire Spatial Patterns; Road; Conformity; FWI; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : This study focuses on the Swedish wildfire season of 2018, when the country incurred ten times more than the average burnt area that occurred in previous years. The study aims to address a broad research question: Do roads influence the size of the burned area? This study fills the gap in research on the effects of roads in the spatial patterns of wildfires. LÄS MER

  4. 4. Tunnelduk och dukmembran ur ett brandsäkerhetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Henry Sandell; [2023]
    Nyckelord :Provningsmetoder; Brand; Tunnelsäkerhet; Dukmembran; Tunnelmembran; Tunnelduk; Test Methods; Fire; Tunnel safety; Tunnel membrane; Tunnel sealing; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Många anläggningar projekteras idag under jord. Det gör att det tillkommer krav på vattentätning av berget. Ett sätt att vattentäta en konstruktion är att använda dukmembran eller tunnelduk. Dock råder det oklarheter hur provningsmetoderna för brandklassificering och standarder skiljer sig internationellt. LÄS MER

  5. 5. Engagemang i online brand community : En kvalitativ studie om aktiva medlemmar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Andersson; Johann Bäckström; Nathalie Gullander; [2023]
    Nyckelord :Online brand community; community; engagement; members; affective engagement; cognitive engagement; behavioral engagement; Online brand community; community; engagemang; medlemmar; affektivt engagemang; kognitivt engagemang; beteendemässigt engagemang;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka engagemang i ett online brand community (OBC) för att få en djupare förståelse för medlemmars engagemang i Sverige. Empirin samlades in genom en kvalitativ metod bestående av 13 semistrukturerade intervjuer med aktiva medlemmar. LÄS MER