Sökning: "butikens läge"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden butikens läge.

  1. 1. Energy Efficiency Assessment,based on Field Measurements andComputational Simulations : A Swedish Hypermarket’s case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Beatriz Corceiro; [2022]
    Nyckelord :Supermarket; Energy efficiency; Building’s simulation tools; EnergyPlus; CyberMart; Supermarket; Energieffektivitet; Byggnadens simuleringsverktyg; EnergyPlus; CyberMart;

    Sammanfattning : This study aims to compare the energy consumption of a supermarket according to field measurements and results from building’s simulation software. Additionally, measures of energy efficiency to minimize the energy intensity of the supermarket are investigated. LÄS MER

  2. 2. Design som engagerar : En analys av tjänstedesign och omnikanaler inom dagligvaurhandeln

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Hanna Nyholm; Amanda Åberg; [2016]
    Nyckelord :touchpoints; service design; omnichannels; customer journey; Process Virtualization Theory; Users and Gratification Theory; customer experience.; Tjänstedesign; touchpoints; beröringspunkter; omnikanaler; kundengagemang; Process Virtualization Theory; Users and Gratification Theory; kundupplevelse;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur olika beröringspunkter påverkar kundengagemanget inom dagligvaruhandeln. Då trenden går mot att se till kundens helhetsupplevelse inom ett företags ekosystem snarare än det enskilda köpet blir kundengagemang och omnikanal två begrepp som kan ses som högst aktuella att studera när företag idag ska utforma sin beröringspunktarkitektur. LÄS MER

  3. 3. Att larma eller inte larma

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :LINDA GANJBAR; SANDRA NORDSTRÖM; [2013]
    Nyckelord :Du Pont Modellen; Management; Organisationsstrukturer; Outsourcing Offshoring; Supply Chain Management SCM ; ; Tidsstudier; Detaljhandel; Effektivisering; Larmning av varor;

    Sammanfattning : : Outsourcing har blivit en mycket vanlig företeelse i det moderna samhället och textilbranschen anses vara den geografiskt mest spridda industrin i världen med produktion oftast belägen i Asien. Outsourcing till trots finns det fortfarande vissa moment i värdekedjan som i stor utsträckning utförs i butik i Sverige trots att i stort sett alla andra tillverkande och sammansättande moment utförs i fabrik i låglöneländer. LÄS MER

  4. 4. När konkurrensen hårdnar : - En kvantitativ studie om ett detaljhandelsföretag i Umeå

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Anton Ahlgren; Greta Rönnberg; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur detaljhandelsföretaget Expo Stormarknad i Umeå AB kan använda olika komponenterför att stärka sin konkurrenskraft på marknaden i Umeå, i takt med att konkurrensen kommer att öka. Att konkurrensen kommer att öka beror på att Ikeainom en snar framtid slår upp sina dörrar i Umeå. LÄS MER

  5. 5. Vilket hörn är ditt hörn? : Hur utnyttjar de enskilda klädbutikerna konkurrensmedelsmixmodellen sexhörningen för att skaffa konkurrensfördelar på marknaden och vilken del ska de lämpligen arbeta mer med?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Emma Kristiansson; Miriam Nilsson; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur enskilda, mindre butiker inom klädbranschen arbetar med konkurrensmedelsmixen sexhörningen för att konkurrera på marknaden. I inledningen får läsaren en inblick i vad uppsatsen kommer att handla om och vi vill här förmedla hur just en konkurrensmedelsmixmodell kan påverka enskilda butikers marknadsföringsåtgärder. LÄS MER