Sökning: "callcenter arbetsmiljö"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden callcenter arbetsmiljö.

  1. 1. Arbetsglädje eller ohälsa : En kvalitativ studie av den psykosociala arbetsmiljön för säsongsanställda på ett callcenter

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Madeleine Åkerlund; [2015]
    Nyckelord :ohälsa; arbetsglädje; tillfälliganställning; krav och kontrollmodellen;

    Sammanfattning : Människor tillbringar stor del av sina liv med att arbeta, därmed är det viktigt med en god arbetsmiljö. I takt med teknisk utveckling och globalisering, sker förändringar på arbetsmarknaden. Många arbetsmiljöstudier har utförts, som påvisat samband mellan ohälsa och ogynnsam arbetsmiljö. LÄS MER

  2. 2. Finns det arbetsmiljöfaktorer på Arbetsförmedlingen Kundtjänst som förklarar korttidssjukfrånvaron? - En studie med MTO-perspektiv

    Magister-uppsats, KTH/Ergonomi

    Författare :Louise Tängerstad; Maria Källskog; [2014]
    Nyckelord :Call centre; Absence due to illness; Sick leave; Psychosocial factors; Working conditions; Musculoskeletal symptoms; Demand; Control;

    Sammanfattning : Bakgrund Callcenter- verksamhet har vuxit fram snabbt och utvecklats mycket under de senaste årtionden, både internationellt och i Sverige. Det är en verksamhet som innebär många utmaningar i en ofta komplex arbetsmiljö med höga krav på samverkan inom systemperspektivet Människa - Teknik - Organisation. LÄS MER

  3. 3. Finns det arbetsmiljöfaktorer på Arbetsförmedlingen Kundtjänst som förklarar korttidssjukfrånvaron -en Studie med MTO-perspektiv

    Magister-uppsats, KTH/Ergonomi

    Författare :Maria Källskog; Louise Tängerstad; [2014]
    Nyckelord :Call centre; Absence due to illness; Sick leave; Psychosocial factors; Working conditions; Musculoskeletal symptoms; Demand; Control;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Bakgrund Callcenter- verksamhet har vuxit fram snabbt och utvecklats mycket under de senaste årtionden, både internationellt och i Sverige. Det är en verksamhet som innebär många utmaningar i en ofta komplex arbetsmiljö med höga krav på samverkan inom systemperspektivet Människa - Teknik - Organisation. LÄS MER

  4. 4. Lön, utveckling eller arbetskamrater? En studie om arbetstillfredsställelse och arbetsprestation bland telefonförsäljare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Pedagogik

    Författare :Dennis Rupertsson; Christoffer Stadig; Martin Taube; [2014]
    Nyckelord :Arbetsprestation; Arbetsmotivation; Hygienfaktorer; Motivationsfaktorer; Motivation; Arbetstillfredsställelse; Tillfredsställelse; Herzberg; Telefonförsäljare;

    Sammanfattning : Detta är en studie som behandlar arbetsmotivation och arbetsmotivationens förutsättningar bland olika kategorier av telefonförsäljare utifrån Herzbergs tvåfaktorsteori gällande hygien- och motivationsfaktorer. Studien belyser två övergripande frågeställningar. LÄS MER

  5. 5. Integritet i arbetslivet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Emma Hejlskov; [2014]
    Nyckelord :Arbetsrättsliga problem; Callcenter; Europakonventionen; Integritet; Mänskliga rättigheter; Personuppgiftslagen; Övervakning; Call centre; Human Rights; Integrity; Labour law; Personal Data; Surveillance; Law and Political Science; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Integritet i arbetslivet är, delvis på grund av ny och allt billigare teknik inom området, en högst aktuell fråga idag som skär tvärs igenom alla nivåer i arbetslivet. Hanteringen av personanknuten information ökar och de metoder som används för att samla in och bearbeta personuppgifter förfinas hela tiden. LÄS MER