Sökning: "casual-spel"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet casual-spel.

  1. 1. Intertextuella referensers möjligheter inom casual game narrativ : Hur nya narrativ skapas genom alludering till andra verk

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Johan Nilsson; [2017]
    Nyckelord :intertextualitet; narratologi; casual games; hypertextualitet;

    Sammanfattning : Intertextualitet är begreppet som beskriver hur alla texter är sammankopplade, och om Mieke Bal definierar en text till en sluten samling av språkliga tecken är allt som någonsin skapats sammankopplat. Detta arbete har utförts för att undersöka möjligheterna intertextuella referenser har för att utveckla skrivmetoder för narrativt drivna Casual Games. LÄS MER

  2. 2. Handledning i casual-spel : Konsten att lära ut ett komplext spel på ett intuitivt sätt

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Anton Bohlin; [2017]
    Nyckelord :spel; handledning;

    Sammanfattning : Spel i utbildande syfte blir allt vanligare för att lära barn nya koncept och aktivera deras hjärnor.För att lyckas fånga barnens uppmärksamhet och få dem att leva sig in i spelet krävs att man introducerar spelet på ett bra sätt. LÄS MER

  3. 3. Kvinnor och "den manliga blicken" i "casual"-spel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Dilaram Massimova; [2015]
    Nyckelord : dress up -spel; den manliga blicken ; casual -spelare; hypersexualisering ;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker vilken grad av fysisk sexualisering utav kvinnliga spelkaraktärer som föredras av kvinnliga-respektive manliga spelare samt vilka attribut som främst anses bidra till sexualisering/objektifiering. Arbetet tar avstamp från Laura Mulveys teori kring ”den manliga blicken” för att få en förståelse för hur ”casual”-spelare tänker när de omedvetet eller medvetet använder sig av normativa skönhetsideal och stereotyper vid skapandet av kvinnliga spelkaraktärer. LÄS MER

  4. 4. KONTROLL, ELLER INTE KONTROLL, DET ÄR FRÅGAN : Hur graden av styrmekanik påverkar benägenheten att vilja spela ett spel

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andreas Larsson; [2015]
    Nyckelord :Spelmekanik; Enkelhet; Digitala spel; Casual spel;

    Sammanfattning : I denna rapport undersöks i vilken grad av hög eller låg spelmekanik gällande kontroll och rörelser av en avatar i ett spel, skapar högst benägenhet hos en spelare att vilja spela ett casual spel. Undersökningen utgår ifrån spelmekanik, Flow och kontroll. LÄS MER

  5. 5. Spelares upplevelser i datorspel : grafikkvalitet kontra spelatmosfär

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Rasmus Karlsson; [2013]
    Nyckelord :datorspel; spelindustrin; datorspel; PC-spel; casual-spel; spelgrafik; grafikkvalitet; närvaro; nischad; spelatmosfär; spelupplevelse;

    Sammanfattning : Ett område inom digital design som börjat få mer uppmärksamhet är upplevelsedesign. Godanvändbar design är viktigt men människor har ett växande behov av att bli underhållna ochengagerade genom digitala medier. Det har blivit mer relevant på senare tid då datatekniskaprodukter och tjänster blir allt vanligare i samhället. LÄS MER