Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Robertsons Charkuteri : Om konsumenters köpbeslut av charkuteriprodukter påverkas av tillskriven varumärkesimage

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Cecilia Sternö; Emilia Swanström Forsberg; Ann-Sofi Magnusson; [2012]
    Nyckelord :brand awareness; purchase decision; consumer behavior; brand image; varumärkesmedvetenhet; köpbeslut; konsumentbeteende; varumärkesimage;

    Sammanfattning : I dagens samhälle ökar varumärken i betydelse vilket innebär ett ökat behov för företag att ha kunskap om vilken image konsumenter tillskriver deras varumärke. Varumärkesmedvetenhet och köpbeslut är teoretiska områden inom konsumentbeteende som tidigare studerats utförligt. LÄS MER

  2. 2. Implementation of a quality management system in food production

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Microbiology

    Författare :Jenni Nordenskjöld; [2012]
    Nyckelord :quality management systems; BRC; standard; quality; food safety; food production; FSSC 22000; interview;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate how the process of implementing a quality management system for food safety was handled in four different food producing companies in Sweden. The aim was also to analyze what difficulties the companies face and the possibilities that arise when certified. LÄS MER

  3. 3. Egna varumärken inom kött- och charkuteribranschen

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Sofia Svensson; Linda Söderström; [2004]
    Nyckelord :livsmedelsbutiker; märkesvaror; varumärken; enkät;

    Sammanfattning : Many grocery stores have products marked whit there private brands. The information about these brands is poor. We wanted to find out what the stores own brands stand for and what the manager of purchase thinks it stands for. LÄS MER