Sökning: "chinese medium and small enterprises"

Visar resultat 21 - 25 av 37 uppsatser innehållade orden chinese medium and small enterprises.

  1. 21. The internationalization of Chinese manufacturing Born Global companies

    Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Hanjun Huang; Zixin Zeng; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Due to the globalization trend, the internationlization of Born Global-a special kind of international SMEs (small and medium enterprises) has become a new practice in the last decades. The previous literatures more focus on the typical high-tech Born Globals in developed countries for example Sweden or Australia. LÄS MER

  2. 22. What are the extent of Small and Medium-sized Enterprises Financing Problems in China and Its Countermeasures : Based on SME financing system and cases of Tianjin

    Magister-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sisi Huang; [2011]
    Nyckelord :SMEs; financing plight; credit management; financing countermeasure;

    Sammanfattning : Small and medium sized enterprises have become significant component of Chinese economy. At present, the financing difficulties of SMEs have become a biggest hurdle in sustainable Development of the "bottleneck. LÄS MER

  3. 23. Precision Marketing Management : probe into way of existence of chinese small and medium-sized enterprises (SMEs) by analyzing parker hannifin (china)

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :JUN LIU; [2011]
    Nyckelord :Precision Marketing; Lean Thinking; Strategy Management; Value Chain; Customer Value;

    Sammanfattning : Purpose/Research questions Aiming at the problem that the management efficiency of many Chinese small and medium-sized enterprises is generally low, the paper is to find the method in the aspect of marketing management to improve the management for the enterprise to meet challenges of globale market competition. According to the thoughts of Kotler(2006, p814), the future marketing shall be in a direction towards holistic marketing from marketing department . LÄS MER

  4. 24. SVENSKA SMES SOCIALA ANSVARSTAGANDE I KINA : En fallstudie av tre små- och medelstora företags påverkan på sina kinesiska intressenter inom socialt ansvarstagande

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Andreas Larsson; Mikael Tronkolovic; [2010]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; swedish; SME; stakeholder; China; chinese; impact; influence; Socialt ansvarstagande; socialt ansvar; CSR; Corporate Social Responsibility; svenska; SME; små- och medelstora företag; påverka; intressenter; kinesiska; Kina;

    Sammanfattning : Denna fallstudie har sin grund i socialt ansvarstagande och behandlar komplexiteten kring hur små- och medelstora företag arbetar inom området i Kina där socialt ansvarstagande ses som ett hinder, men också har kommit att uppmärksammas i allt större grad på senare tid. Mindre företag har en kritisk betydelse för att socialt ansvarstagande skall fungera i sin helhet, men det är ingen självklarhet hur dessa företag skall arbeta med socialt ansvarstagande på grund av avsaknad av forskning på området. LÄS MER

  5. 25. Factors influencing SMEs' export performance : A case study of Chinese SMEs

    Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Chenke Xu; Hao Hu; [2010]
    Nyckelord :Export performance; Small-and medium-sized enterprises; Factors;

    Sammanfattning : Small and medium-sized enterprises play much more important roles in both domestic and international markets nowadays. The issue that factors influence their export performance (mainly the export sales and profits) also becomes much more attractive these years. LÄS MER