Sökning: "communication and business behavior"

Visar resultat 1 - 5 av 141 uppsatser innehållade orden communication and business behavior.

  1. 1. Framing sustainable consumerism in the retail market : a case study of Axfood

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Antonia Wistbacka; [2023]
    Nyckelord :environment; communication; framing; sustainable consumerism; retail market; consumers;

    Sammanfattning : The pressure on retail businesses to be a part of, or even lead, the transition into a more sustainable world is putting a lot of pressure on the wholesale market. The debate on whom the responsibility should fall on is divided between consumers, the government, and companies. LÄS MER

  2. 2. Digital Leadership Capabilities for successful Digital Transformation- Cultural perspective : How do digital leaders' experiences and perspectives on the capabilities needed for successful digital transformation in tech firms differ across different cultural contexts?

    Magister-uppsats, Jönköping University

    Författare :Kiran Raza; Sai Madhavi Palle; [2023]
    Nyckelord :Digital transformation; Digital leadership capabilities; Leadership; Digital leader;

    Sammanfattning : Introduction: Digital transformation has had a significant impact on the way businesses operate and interact with their clients. The advent of digital technologies has brought about unprecedented changes in customer behavior, necessitating continuous adaptation and transformation to maintain competitiveness. LÄS MER

  3. 3. Implementering av affärskoder i medarbetarnas dagliga arbete

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ebba Henriksson; Maja Lilja; [2023]
    Nyckelord :Ethical corporate culture; ethical core values; formal ethics program; ethical leadership; business code; CSR; implementation; Etisk företagskultur; etiska kärnvärden; formellt etikprogram; etiskt ledarskap; affärskod; CSR; implementering;

    Sammanfattning : While the stakeholders’ awareness about how companies act sustainably has increased, the business code has gained greater importance. With a functioning business code in a company, it can help guide the behavior of its employees to maintain an ethical company culture. LÄS MER

  4. 4. Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet : En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Nordin; Emilia Tušetić; [2023]
    Nyckelord :Country-of-origin; brand loyalty; price sensitivity; attitudinal attachment; behavioral loyalty; food; food brands; Country-of-origin; varumärkeslojalitet; priskänslighet; attitydfäste; beteendelojalitet; livsmedel; livsmedelsvarumärken;

    Sammanfattning : Titel: Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet – En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER