Sökning: "communicative language teaching"
Visar resultat 41 - 45 av 221 uppsatser innehållade orden communicative language teaching.
41. ”Har man ett interkulturellt perspektiv och ett sådant synsätt, så genomsyrar ju det hela undervisningen” : En intervjustudie om interkulturellt perspektiv och förhållningssätt i spanskundervisning på högstadium och gymnasium
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : The purpose of the study is to examine Spanish teachers’ understanding of the concepts of intercultural perspective and intercultural approach within the teaching of Spanish as a foreign language. The study investigates this understanding in relation to Swedish governing documents and directives. LÄS MER
42. English Grammar Teaching in Practice : Teachers’ beliefs and attitudes
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : Grammar teaching has been controversial since the introduction of the Communicative Language Teaching perspective. In addition, the steering documents, namely the Swedish syllabi and the CEFR are quite general on what and how to teach grammar, thus allowing teachers’ interpretations about the importance given to grammar in EFL/ESL classrooms. LÄS MER
43. "För det är deras språk...lekspråk" : En studie om förskollärares uppfattningar om estetiska lärprocesser
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syfte med studien är att få kunskap om vad estetiska lärprocesser bidrar till i förskolan. Metoden i studien antar en kvalitativ ansats i vilken förskollärare från fyra olika förskolor bidrar med sina uppfattningar i digitalt genomförda personliga intervjuer. Resultatet har analyserats utifrån teorin Design för lärande. LÄS MER
44. Remote Teaching in the Communicative Classroom : How Remote Teaching has Affected Swedish EFL Learners’ Willingness to Speak English during Communicative Classroom Activities
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : The aim of this study is to investigate how the transition into remote education in Swedish upper-secondary schools due to the COVID-19 pandemic has affected the implementation of communicative tasks during lessons in English as a foreign language, and its consequences on students’ willingness to speak. For this purpose, the following three research questions were posed: 1. LÄS MER
45. Naturorienterad-undervisning anpassad för elever med läs- och skrivsvårigheter : Vilka svårigheter möter elever med läs-och skrivsvårigheter i NO-undervisning och hur kan den anpassas därefter?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Pupils` ability to learn and develop knowledge depends largely upon their literacy skillset. All school subjects have a certain language set that connect words and concepts to knowledge. LÄS MER