Sökning: "EFL ESL"

Visar resultat 1 - 5 av 97 uppsatser innehållade orden EFL ESL.

  1. 1. Songs influence on vocabulary and language acquisition in the EFL classroom : Sångers inflytande på ordförådd och språkinlärning i Engelska som främmnade språk

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Olivia Kronvall; Johanna Grandin; [2024]
    Nyckelord :EFL English as a foreign language ; ESL English as a second language ; Vocabulary; Language acquisition; Communicative tools; Singing of songs; Young Learners;

    Sammanfattning : This paper explores the impact of incorporating songs in the English classroom and will focus on young student’s development of vocabulary and language acquisition. The aim is more driven towards singing, and how that can be a beneficial communicative tool for young language learners in a Swedish context. LÄS MER

  2. 2. The World is Your Stage – Consequences of Using Drama Activities for EFL/ESL Learners’ Literacy Development

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Ebba Langebro; Beatrice Almén; [2024]
    Nyckelord :Drama; Theater; EFL; ESL; Primary Education; Literacy; Motivation;

    Sammanfattning : Drama activities in the classroom are highly encouraged in the teaching world. However, they are rarely implemented, from our experience, despite being a crucial aspect of students’ education as mentioned in the National Swedish curriculum. Therefore, we felt a need to direct our research on this topic. LÄS MER

  3. 3. Teaching Critical Literacy Through the Use of Texts in the ESL-Classroom. A Review

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :James Ankarlund; Janine Bos; [2023-05-12]
    Nyckelord :Critical literacy; Intercultural competence; ESL; Texts; Cultural awareness;

    Sammanfattning : Teaching critical literacy through texts is not a well-researched method, despite the positive result of previous research. Critical literacy as a concept and as a method could be a factor in boosting intercultural competence, which should be considered highly desirable in an ever more diverse society. LÄS MER

  4. 4. Engelskspråkig barnlitteratur och genusnormer i undervisningen för årskurs F-3, en forskningsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Agnes Granberg; Michelle Kuru; [2023]
    Nyckelord :Children’s literature; gender; strategies; methods; pedagogy; gender awareness; gender stereotypes; norms; education; Sweden; ESL; EFL and English;

    Sammanfattning : This research overview describes the potential of children’s literature in English and how it can be used in teaching for grades 1 to 3, including preschool, to make students aware of gender norms and gender stereotypes. This topic is important due to the Swedish school's value-based mission. LÄS MER

  5. 5. Englishes och kulturell representation i en EFL-lärobok

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Leila Chaar; [2023]
    Nyckelord :Content Analysis; Critical Discourse Analysis CDA ; Cultural Representation; Discourse Analysis; EFL; ELF; English language; Englishes; ESL; Mixed Methodology; Qualitative analysis; Quantitative analysis; Textbook Analysis; Diskursanalys; EFL; ELF; Engelska språket; Englishes; ESL; Innehållsanalys; Kritisk diskursanalys CDA ; Kvalitativ metod; Kvantitativ metod; Kulturell representation; Läromedelsanalys; Mixad metod;

    Sammanfattning : I syfte att undersöka föreställningar om det engelska språket och kulturer i läroboken Solid Gold 1 genomfördes en innehållsanalys med mixad metod bestående av kvantitativ och kvalitativ analys. Teorier och begrepp ur diskursanalys och kritisk diskursanalys (CDA) användes som tolkningsverktyg i den kvalitativa analysen. LÄS MER