Sökning: "community engagement"

Visar resultat 21 - 25 av 444 uppsatser innehållade orden community engagement.

  1. 21. Does learning equal happiness? Research-based evidence on the impact of lifelong learning on subjective well-being

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and Management

    Författare :Oleksandra Brashovetska; [2023]
    Nyckelord :subjective well-being; happiness; lifelong learning; education; Social Sciences;

    Sammanfattning : Discussions about changing the focus of assessing development progress from economic output to human well-being have sparked a rise in interest in the social sciences' research on subjective well- being in recent years. Such a transition necessitates investigating subjective well-being, its determinants, and how they interact with one another. LÄS MER

  2. 22. Breaking the Cycle of Exclusion : Examining Effective Interventions for Second-Generation Immigrant Children in Sweden

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Lucielle Disu; [2023]
    Nyckelord :social exclusion; second-generation; integration; Sweden; interventions;

    Sammanfattning : Second-generation immigrant children in Sweden, especially those of non-European heritage, find themselves entangled in a web of social exclusion. Against the backdrop of escalating disparities between social strata, and a conspicuous failure in the integration of immigrants, the study explores this matter in depth. LÄS MER

  3. 23. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sophie Eliasson; Nellie Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Corporate brand; internal brand; internal branding; franchise; Företagsvarumärke; internt varumärke; internt varumärkesarbete; franchise;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER

  4. 24. BMA / BEURA : Evolving inhabitation through self-building and adaptive reuse

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Karl Hedin; [2023]
    Nyckelord :Self-building; adaptive reuse; circular construction; Bromma airport; dynamic plotting; Självbyggeri; återbruk; cirkulär konstruktion; Bromma flygplats; dynamisk plottning;

    Sammanfattning : My thesis, "BMA (Bromma airport) / BEURA (Bromma experimental urban recycling association), an adaptive rebirth", explores the potential for an evolution of self-built circular inhabitation on the airport runway of Bromma through adaptive reuse and circular construction. The Bromma Airport in Stockholm is set to cease operation by 2038, leaving behind a vast expanse of infrastructure that could be repurposed for other uses. LÄS MER

  5. 25. Engagemang i online brand community : En kvalitativ studie om aktiva medlemmar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Andersson; Johann Bäckström; Nathalie Gullander; [2023]
    Nyckelord :Online brand community; community; engagement; members; affective engagement; cognitive engagement; behavioral engagement; Online brand community; community; engagemang; medlemmar; affektivt engagemang; kognitivt engagemang; beteendemässigt engagemang;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka engagemang i ett online brand community (OBC) för att få en djupare förståelse för medlemmars engagemang i Sverige. Empirin samlades in genom en kvalitativ metod bestående av 13 semistrukturerade intervjuer med aktiva medlemmar. LÄS MER