Sökning: "coronapandemin"
Visar resultat 31 - 35 av 555 uppsatser innehållade ordet coronapandemin.
31. Innebär kriser att företag manipulerar sina resultat? : En studie kring earnings management under coronapandemin i svenska börsnoterade företag
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
32. ”Det här gör vi tillsammans” : En kvalitativ studie om hur arbetstagarens lojalitet förändrats av pandemin
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : När Coronapandemin slog till förändrades mycket i våra liv och sättet arbetstagare kunde bedriva sina arbetsuppgifter påverkades. Många var då tvungna att förflytta sig från sina kontor till ett påtvingat distansarbete, vilket innebar en stor förändring att hantera både för arbetstagare och arbetsgivare. LÄS MER
33. Börspsykologi i kristider : En undersökning av människans förmåga att göra irrationella val
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund: Coronapandemin och den pågående invasionen av Ukraina har satt människors vardag såväl som de finansiella marknaderna i en ovanlig situation. Kombinationen av båda händelserna har lett till ett oroligt marknadsläge med bland annat stigande inflation och stigande räntor. LÄS MER
34. ”Ingen vill jobba gratis längre” : En enkätstudie om hundägares ideella föreningsengagemang och sociala kapital
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om medlemsengagemanget i Svenska Kennelklubbens ideella föreningar med sina totalt 280 000 medlemmar, förändrades under coronapandemin (2020–2022). Pandemin blev ett rekordår för Svenska Kennelklubben, då ovanligt många människor (i förhållande till tidigare år) valde att skaffa hund. LÄS MER
35. COVID-19 och dess påverkan på beteenden hos konsumenter inom livsmedelshandel : En kvalitativ studie ur ett företagsperspektiv fokuserad på livsmedelshandeln.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Bakgrund: COVID-19 pandemin har förändrat samhället och påverkat olika företags förhållningssätt. Konsumentbeteendet har förändrats på grund av isoleringar, statliga rekommendationer och riktlinjer i försök att minska smittspridningen. LÄS MER