Sökning: "cost based pricing"

Visar resultat 1 - 5 av 185 uppsatser innehållade orden cost based pricing.

  1. 1. Investigating the dynamics between the developing Nordic hydrogen market and the electricity system under uncertainty

    Master-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Timon Renzelmann; [2024]
    Nyckelord :energy modelling; energy storage; global sensitivity analysis; hydrogen; Method of Morris; Nordics; OSeMOSYS; uncertainty analysis; energimodellering; energilagring; global känslighetsanalys; vätgas; Morris-metoden; Nordiska länder; OSeMOSYS; osäkerhetsanalys;

    Sammanfattning : The potential of hydrogen as a clean energy carrier is hotly debated, but it promises to significantly contribute to a sustainable energy future. Hydrogen can replace fossil fuels in carbon-intensive industries, heavy transport and aviation, and support a renewable energysystem by acting as energy storage to balance intermittent supply. LÄS MER

  2. 2. The road to an accurate cost estimation in engineer-to-order manufacturing - A case study of cost estimation accuracy within advanced technology development in a defence and security company

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Lawin Anwar; Sandra Barría Colliander; [2023-07-03]
    Nyckelord :Engineer-to-order; new product development; cost management; cost engineering; cost estimation error; cost overruns; cost estimation accuracy; project management;

    Sammanfattning : Estimating the costs of a project is a vital part of manufacturing organisations as estimations are what set the basis for the price of the products. Precise estimates allow for effective planning and resource allocation, ensuring that the necessary materials, equipment, and personnel are available to complete the project on time and within budget. LÄS MER

  3. 3. The Influence of Pricing Strategy on the Growth of SMEs : A Case Study in Liberia

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Dewah Netta Jackson; Ohabuike Joshua Ajuro; [2023]
    Nyckelord :Pricing; Influencing of pricing strategy; SMEs growth; Liberia;

    Sammanfattning : Small and Medium Enterprises (SMEs) play a crucial role in the economic development of any nation. However, due to various challenges, including government policies, cost of production, competition, and market demand, SMEs often struggle to survive and grow. Pricing strategy is one of the critical factors determining SMEs' success. LÄS MER

  4. 4. Är kollektivtrafiken för dyr? : En kvantitativ studie av kollektivtrafiken i Storstockholm under 2000-talet

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jesper Andersson; Erik Widell; [2023]
    Nyckelord :public transport; marginal cost pricing; merit good; public procurement; subsidization; kollektivtrafik; marginalkostnadsprissättning; merit good; offentlig upphandling; subventionering;

    Sammanfattning : Under perioden 2000 till 2019 ökade priset för en 30-dagarsbiljett i Stockholms kollektivtrafik med 107 %. Den kraftiga prisökningen väcker frågan huruvida kollektivtrafiken i Stockholm i dagsläget är samhällsekonomiskt effektiv eller om den är för dyr? Vad beror den kraftiga prisökningen på, är den rimlig och hur påverkar den användandet av kollektivtrafiken? Syftet med denna uppsats är att undersöka utvecklingen av SL:s biljettpriser och kostnader ur ett samhällsekonomiskt perspektiv. LÄS MER

  5. 5. David mot Goliat : En kvalitativ studie om sponsring av låg och hög mediebevakad elitidrott för SMEs

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Jonas Sandvik; Christoffer Finnilä; [2023]
    Nyckelord :Sponsorship; SMEs; Exposure; Media coverage; Pricing; Sponsring; SMEs; Exponering; Mediebevakning; Prissättning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sponsring är en väsentlig del för företag och ett sätt för dem att nå ut till sina konsumenter genom varumärkesexponering. Genom idrottssponsring har företag därmed möjligheten att bemöta en större publik under en längre period. LÄS MER