Sökning: "cultural content malmö"

Visar resultat 1 - 5 av 104 uppsatser innehållade orden cultural content malmö.

  1. 1. Western Influence in Africa and the Perception of the NPP Youth Wing of Ghana and JMPLA of Angola : A Comparative Study

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Antónia Gomes Fagergren; [2023]
    Nyckelord :International Relations; globalisation; constructivism; neo-colonialism; post-colonialism; Ghana; Angola;

    Sammanfattning : This thesis explores how the post-colonial structures in Ghana and Angola are affecting the mentality of the youth members in the political parties of NPP Youth Wing and JMPLA. The purpose is to discover whether the Political Youth Parties are able to provide ideas that challenge the current western influence in their politics. LÄS MER

  2. 2. The Portrayal of Incel Violence : A Thematical Comparative Case Study of US and Swedish Media’s Presentation on Incel Attacks

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för globala politiska studier (GPS)

    Författare :Amanda Nordberg; [2023]
    Nyckelord :Incel; media; extremism; masculinity crisis; gender-based terrorism;

    Sammanfattning : The research conducted in this thesis will focus on incels’ violence, the media coverage of it, and incels’ debatable connection to extremism. Using a comparative case study on incel violence enables an examination of how media presents the coverage, identifying similarities, differences, and patterns from a transnational perspective by analyzing news articles from two selected newspapers in the US and two newspapers from Sweden over a specific period. LÄS MER

  3. 3. Englishes och kulturell representation i en EFL-lärobok

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Leila Chaar; [2023]
    Nyckelord :Content Analysis; Critical Discourse Analysis CDA ; Cultural Representation; Discourse Analysis; EFL; ELF; English language; Englishes; ESL; Mixed Methodology; Qualitative analysis; Quantitative analysis; Textbook Analysis; Diskursanalys; EFL; ELF; Engelska språket; Englishes; ESL; Innehållsanalys; Kritisk diskursanalys CDA ; Kvalitativ metod; Kvantitativ metod; Kulturell representation; Läromedelsanalys; Mixad metod;

    Sammanfattning : I syfte att undersöka föreställningar om det engelska språket och kulturer i läroboken Solid Gold 1 genomfördes en innehållsanalys med mixad metod bestående av kvantitativ och kvalitativ analys. Teorier och begrepp ur diskursanalys och kritisk diskursanalys (CDA) användes som tolkningsverktyg i den kvalitativa analysen. LÄS MER

  4. 4. Ways Mathematics Teacher Educators Influence Future Mathematics Teachers Understanding Learner's Cultural Diversity

    Master-uppsats, Malmö universitet/Centrum för akademiskt lärarskap (CAKL)

    Författare :Gemma Frederiksen; [2023]
    Nyckelord :Cultural differentiation; cultural diversity; understanding learners cultural background;

    Sammanfattning : This study investigates the ways in which mathematics teacher educators (MTEs) influence future mathematics teachers' (FMT) understanding of learners’ cultural diversity. The rationale for cultural diversity is grounded in theories of culturally relevant pedagogy (CRP). LÄS MER

  5. 5. Representations of Culture in ESL Textbooks for Young Learners

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Stefan Grunnlid; [2023]
    Nyckelord :Cultural representations; learner textbooks; ESL textbooks;

    Sammanfattning : In both LGR 11 and LGR 22 (Skolverket, 2019; Skolverket, 2022) Skolverket prescribes that those students within the English subject should be given opportunities to learn about the culture in different English-speaking areas. The researcher therefore investigated the extent to which the culture of different English-speaking countries is represented in ESL textbooks. LÄS MER