Sökning: "culture is the most important of globalization"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden culture is the most important of globalization.

  1. 1. Förändringsarbete i organisationer : En kvalitativ studie med fokus på förändring av organisationsstrukturen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Anton Smott; Marcus Kristoffersson; Theodor Arnald; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In the last decade technological development has made tremendous progress. The increased globalization due to digitalization has changed the conditions for companies. Organizations today are constantly changing their structure in an attempt to cope with the increased competition that digitalization has entailed. LÄS MER

  2. 2. Cultural awareness for competitiveness in the global market  IKEA’s Japan adventures as case study

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Yulia Lindholm; [2022]
    Nyckelord :Culture; Culture awareness; Globalization; Marketing Mix; Adaptation; Standardisation; Case Study;

    Sammanfattning : In internationalisation, entering new markets is a challenging and risky process.  There are various factors to consider when planning a strategic approach to meet the demand and preferences of customers in a foreign market. To meet this challenge, knowledge of the new market plays a major role in the outcome of internationalization. LÄS MER

  3. 3. Perception of Leadership in Virtual Teams

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Renyu Kuang; Sanafatema Sumara; [2021]
    Nyckelord :Virtual Teams; Virtual Leadership; Leadership Styles; Motivation; Communication Technology; Culture.;

    Sammanfattning : Virtual working in organisations is becoming more popular with the regular developments oftechnology and swift globalization. In this virtual environment, the teams working dispersed arebetter work-life balance, feeling less stress while enjoying flexible working times. LÄS MER

  4. 4. Här kan jag vara mig själv och här finns det plats att utvecklas : En kvalitativ studie om geografiska platser och identitetsutveckling

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Alexandra Jerome; [2020]
    Nyckelord :Identity; Geographical locations; Belonging; Development and Requirements; Identitet; Geografisk plats; Tillhörighet; Utveckling och Förväntningar;

    Sammanfattning : Globalization in today's societies has resulted in many individuals around the world being able to identify themselves as world citizens. However, Sweden's different locations and regions are both what individuals take for granted as well as what most Swedes call home. LÄS MER

  5. 5. Community Supported Agriculture” i Sverige : Modellens bidrag till ett hållbart livsmedelssystem

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Tom Källgren; Olof Nordling; [2019]
    Nyckelord :Community Supported Agriculture; sustainable agriculture; sustainable development; Community Supported Agriculture; andelsjordbruk; hållbart jordbruk; hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Runtom i världen finns många modeller, mål och visioner för en hållbar utveckling, och många av dessa kan kopplas till jordbruk. Livsmedelsproduktion är en av de viktigaste industrierna vi har och är även källan till en stor del av utsläpp, färskvattenanvändning, övergödning och annan problematik kring miljö, ekonomi, levnadsvillkor och mycket mer. LÄS MER