Sökning: "datorstött samarbete"
Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden datorstött samarbete.
6. Onlinemöte- en kvalitativ studie av finansiell personlig rådgivning med delad skärm.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I enlighet med den trend som råder inom den tekniska utvecklingen i samhället i stort, introduceras nu ett sätt för bankers kunder att ha personliga rådgivningsmöten via Internet. Tidigare har sådana möten skett ansikte mot ansikte på det bankkontor som kunden tillhör. LÄS MER
7. Sociala kognitiva arbetsmiljöproblem (SKAMP) inom datorstött samarbete
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Delar av dagens samhälle fortsätter att datoriseras och nya möjligheter för interaktion med datoriserade produkter som stödjer social interaktion introduceras i ökad takt. Själva grunden för hur organisationer ser ut förändras och pekar mot ett allt mer distribuerat sätt där människor kan interagera med varandra utan att vara på samma plats, vid samma tidpunkt. LÄS MER
8. The Digital Workplace - Integrating Chaotic Knowledge Processes
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Genom fallet QlikTech ger denna uppsats en aktuell inblick i hur kunskapshantering kan hanteras i en kunskapsintensiv kontext. Medarbetare har i dag möjligheter att samarbeta inom olika interaktiva digitala miljöer för att hitta och dela med sig av kunskap och erfarenheter. LÄS MER
9. Datorstött samarbete och asynkrona, distribuerade system : Analys av riktlinjer i syfte om att minska det socio-tekniska glappet
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Den här studien avser att undersöka i vilken utsträckning befintliga riktlinjer för datorstött samarbete är tillämpbara för asynkrona, geografiskt distribuerade system i syfte om att minska det socio-tekniska glappet. Det är ett glapp mellan vad användare efterfrågar socialt och vad som är tekniskt möjligt att stödja, där medvetenhet om andra användare är en central utmaning som påvisar ett glapp. LÄS MER
10. Persona : En metod att utveckla och införa persona i en organisation
Magister-uppsats, Matematiska och systemtekniska institutionenSammanfattning : Abstract In this thesis we aim to extend the current theories about a concept called persona. A persona is a model of a user, mostly based on qualitative research and made with such accuracy that it to some extent can be used as a replacement of a real user in a development process and as a communicative tool. LÄS MER