Sökning: "deep fakes"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden deep fakes.
1. Artificiell intelligens i informationsförmedlarens arbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The introduction of ChatGPT to the public in November 2022 garnered significant media attention, sparking debates about the future impact of AI systems on humanity. This phenomenon has prompted discussions on ethical considerations in AI development and the challenge of distinguishing between AI-generated and human-created content. LÄS MER
2. Rätten till ditt eget ansikte? : En rättsutredning av fenomenet deepfakes
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : This thesis aims to investigate the phenomenon of deepfakes and the right to one’s own face. The phenomenon is only a couple of years old when this essay is written. A deepfake is an AI-generated video that often depicts a natural person. A deepfake can have different purposes and violate a person’s privacy at various degrees. LÄS MER
3. Bör du v(AR)a rädd för framtiden? : En studie om The Privacy Paradox och potentiella integritetsrisker med Augmented Reality
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : I en tid där digitaliseringen är mer utbredd än någonsin ökar också mängden data som samlas och delas online. I takt med att nya tekniker utvecklas öppnas det upp för nya utmaningar för integritetsfrågor. LÄS MER
4. Copyright implications of computer-generated imagery using the likeness of real people
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : The Universal Declaration of Human Rights article 27 shows that copyright law has two functions. ‘everyone has the right freely to participate in the cultural life of the community, to enjoy the arts and to share in scientific advancement and its benefits. LÄS MER
5. Blockchain's influence on digital marketing : An exploratory study examining blockchain in relation to big data and digital marketing
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Today's society has grown to be highly digitalized where technologies are playing a large role in everyone's lives. Moreover, society is still developing at a rapid pace, with a new innovation around every corner and with more and more business conducted online. LÄS MER