Sökning: "definition kundvärde"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden definition kundvärde.

  1. 1. Framtidens fastighetsbransch: PropTech och co-workings påverkan på kundvärdet i kontorslokaler : Identifikationen av de faktorer som möjliggör kundvärde och dess påverkan på tjänsteerbjudandet

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Joel Ackerstierna; Marcus Gullbrandsson; [2018]
    Nyckelord :PropTech; Värdeerbjudande; Smarta fastigheter; Digitalisering;

    Sammanfattning : Problem definition: Digital innovation affects the world's economies and markets, where business-independent industry changes its way of working. The commercial real estate industry faces a change, where the two concepts of smart home and mobility change the appearance of the future market. LÄS MER

  2. 2. Function-Based Assessment for Business Modelling of Electric Road Systems

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :LUAY MOKHTAR; [2018]
    Nyckelord :Electric Road Systems; Function-Based Business Models; Relational Business Models; Electric Road Systems; Function-Based Business Models; Relational Business Models;

    Sammanfattning : The transformation of road transport towards sustainable vehicle powering technologies provided an opportunity for the development of several electromobility solutions among which are Electric Road Systems (ERS). However, a large-scale implementation of ERS involves a challenge for potential participants to develop business models for ERS. LÄS MER

  3. 3. Prissättningsproblematik för multikanalföretag - Hur bemöter multikanalföretag den ökade pristransparensen på Internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linn Boman; Emina Holmgren; [2014]
    Nyckelord :Multikanalföretag; marknadsvillkor; ”The Long Tail model” ehandel; prissättningsstrategi; värdebaserad; nischade produkter; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Prissättningsproblematiken för multikanalföretag - Hur bemöter multikanalföretag den ökade pristransparensen på Internet Ämne: FEKH69, Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 HP Författare: Linn Boman och Emina Holmgren Handledare: Ola Mattisson Nyckelord: Multikanalföretag, marknadsvillkor, ”The Long Tail model” e-handel, prissättningsstrategi, värdebaserad, nischade produkter Syfte: Syftet med denna studie är undersöka hur multikanalföretag bemöter den ökade pristransparensen på Internet Metod: För att få svar på vårt syfte har vi valt att använda oss av en kvalitativ metod och gjort en multipel fallstudie. Vi har haft en deduktiv ansats då vi utgått från existerande teori. LÄS MER

  4. 4. Stockholm- The fashion capital of Scandinavia? : En studie i strategisk planering utifrån detaljhandelns företagsperspektiv, i samverkan med turismsektorn

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Jäderholm; Linda Holdo; Mariah Lindborg; [2013]
    Nyckelord :Retail; tourism sector; strategic planning; brand building; destination; retail marketing; Stockholm city; Detaljhandeln; turismsektorn; strategisk planering; varumärkesbyggande; destination; detaljhandelsmarknadsföring; Stockholms stad;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Stockholm – the fashion capital of Scandinavia? En studie i strategiskplanering utifrån detaljhandelns företagsperspektiv, i samverkan med turismsektorn. Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi, inriktning marknadsföring, 15 hp, StockholmsUniversitet Författare: Linda Holdo, Hanna Jäderholm och Mariah Lindborg Handledare: Doktorand Andrea Lucarelli Nyckelord: Detaljhandeln, turismsektorn, strategisk planering, varumärkesbyggande,destination, detaljhandelsmarknadsföring, Stockholms stad Problemformulering: Handeln vill nyttja den växande turismsektorn för att vinnamarknadsandelar. LÄS MER

  5. 5. Effekter av lean? : En studie om hur företag arbetar med lean samt vilkaeffekter de anser att det lett till

    Magister-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Johanna Lundström; Victoria Westling; [2012]
    Nyckelord :lean; effects; parts; production; companies; lean; effekter; delar; produktion; företag;

    Sammanfattning : Företag är idag under stor press och de måste ständigt öka effektivitetenför att kunna konkurrera. Lean är en filosofi som påstås öka kundvärdet och minskakostnaderna. Både akademiker och företag skapar ofta egna definitioner av lean vilkethar lett till många studier inom ämnet. LÄS MER