Sökning: "deformation transfer"
Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade orden deformation transfer.
16. Thermal modelling of an FZG test gearbox
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Gearboxes are always subject of study in order to increase their efficiency. Energy losses in gear contacts are transformed into heat which is distributed among the gearbox components increasing their temperature. LÄS MER
17. Adhesives for Load-Bearing Timber-Glass Elements : Elastic, plastic and time dependent properties
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för bygg- och energiteknik (BE)Sammanfattning : This thesis work is part of an on-going project regarding load-bearing timber glass composites within the EU program WoodWisdom-Net. One major scope of that project is the adhesive material between the glass and timber parts. LÄS MER
18. Lyftverktyg : Konstruktion av 3D-modell/modeller för lyftverktyg avsett för cylinderhuvud och emballage
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Reservdelspaketering av cylinderhuvuden till personbilsmotorer för eftermarknaden sker idag för hand på ett företag i Skövde som tillverkar bilmotorer. Samtliga cylinderhuvuden lyfts för hand och placeras i wellpapplådor som levereras till återförsäljare. LÄS MER
19. Lönsammare framtagning av kulventiler : med avseende på tillverkningsprocess och materialbesparing
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Fakulteten för teknik- och naturvetenskapSammanfattning : Abstract This is a thesis done in cooperation with the firm Somas and University of Karlstad. The project is an independent final examination part of the program in Innovation and Design Engineering comprising 22.5 points, and performed by Mia Myrén Zreloff during spring term 2012. LÄS MER
20. Normal Mapping för Hårda Ytor : Photoshop och Maya Transfer Maps för Normal Mapping av icke-organiska geometri i datorspel
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : I mitt examensarbete har jag undersökt om det lämpar sig att använda en manuell metod för att skapa normal maps till icke-organiska polygonmodeller avsedda för datorspel. Jag har använt mig av Photoshop för att måla normal maps som jag sedan applicerar på lågdetaljerade modeller jag skapat, för att höja detaljgraden avsevärt. LÄS MER